شرکت ۲۵ هزار نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان

۳۰ آبان ،

اهواز/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی

۲۵ هزار نفر از جوانان کانون های مساجد کشور در جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت می کنند .
مدیرکل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اهواز گفت: امسال تنها دو جشنواره «مدهامتان» و «سرور روستایی» از سری جشنواره های جوانان مساجد کشور از سوی ستاد عالی برگزار می گردد که جشنواره قرآنی مدهامتان به میزبانی خوزستان و جشنوار سرور روستایی نیز ویژه کانون های مساجد روستایی برنامه ریزی شده است.
میرزایی افزود: جشنواره مدهامتان همانند سال قبل در ۷ رشته قرائت، حفظ ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و تفسیر برگزار می گردد که رشته های قرائت، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل، ترتیل، اذان و تفسیر مرحله کشوری دارند و مابقی رشته ها تا مرحله استانی است.
او با بیان اینکه رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات مساجد برگزار می گردد، تصریح کرد: این رشته حاوی دو بخش شفاهی و کتبی است که بخش کتبی ۱۹ آبان به صورت همزمان برگزار شد و برگزیدگان آن به مرحله کشوری راه می یابند که در این مرحله به صورت شفاهی به رقابت می پردازند و منابع آن نیز از جزء ۵ تا ۸ قرآن و تفسیر همراه از قرآن و نهج البلاغه که توسط ستاد عالی چاپ شده، می باشد.
مدیر کل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه شرط سنی این مسابقات در همه رشته ها ۱۶ تا ۳۰ سال و در رشته تفسیر ۱۶ تا ۴۰ سال است، اضافه کرد: بخش تصحیح حمد و سوره و اذکار نماز سن شرکت کنندگان از ۸ تا ۱۵ سال است.
او بابیان اینکه امسال بالع بر ۳۵ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد فضای رقابتی سالم برای علاقه مندان و همچنین تربیت نیروهای مستعد قرآنی است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث حفظ ملی قرآن، این جشنواره می تواند این فضا را در کشور فراهم کند.
امسال بالغ بر ۱۸۰ نفر از برگزیدگان مرحله استانی کانون های مساجد در جشنواره که از ۲۱ آذر به مدت ۴ روز برگزار می گردد، شرکت می کنند.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.