ششمین شب متوالی اعتراضات در بلفاست

۲۰م دیماه ،

معترضان طرفدار انگلیس در ششمین شب متوالی از آشوب‌ها در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، بمب‌های دست‌ساز بنزینی و مواد منفجره به سمت پلیس پرتاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر که بیشتر آنها را نوجوانان تشکیل می‌دادند، در شرق بلفاست به افسران پلیس حمله کردند، اما پلیس برای متوقف کردن خشونت‌ها همچون روزهای قبل متوسل به ماشین‌های آب‌پاش و باتوم‌های پلاستیکی نشد.

آشوب‌ها ماه قبل بعد از رای مستشاران ملی‌گرای طرفدار ایرلند شمالی به منظور پایان دادن به سنت قدیمی بر افراشتن هر روزه پرچم انگلیس از ساختمان شهرداری بلفاست آغاز شد و موجی از خشونت‌ها را که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده در شهر به راه انداخت.

بلفاست شاهد بدترین صحنه‌های خشونت از زمانی که قرارداد صلح سال ۱۹۹۸ به ۳۰ سال درگیری در این کشور پایان داد، بوده است.

بیشتر اعتراضات شامل حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ آشوگبر بوده و پلیس می‌گوید که آنها با دستگیری ۱۰۶ تن که ۸۱ تن از آنها متهم به آرایش دادن یورش بوده‌اند، مانع حملات آنها شده است.

مت باگوت، رئیس پلیس ایرلند شمالی روز دوشنبه اخطار داد که ناآرامی‌های طولانی مدت توانایی پلیس را در مقابله با آنچه او “تهدید بسیار سخت” نامید، از بین خواهد برد. تهدیدی که به عقیده آنها توسط مخالفان کاتولیک ضدانگلیسی طرح ریزی شده است.

همچنین باگوت سیاستمداران را به اقدام برای توقف شورش‌ها فراخواند و سیاستمداران وحدت طلب که قدرت را در این کشور با مخالفین سابق ملی‌گرا تقسیم کرده‌اند گفته‌اند که روز پنجشنبه برای بررسی شرایط نشستی برگزار می‌کنند.

پرچم انگلیس هم اکنون در ۱۷ روز خاص در سال برفراز ساختمان شهرداری بلفاست برافراشته می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.