ششمین همایش پژوهش های قرآنی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، در این همایش چهره های قرآنی و فرهنگی حضور دارند . بیش از ۵۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از میان این آثار، ۲۰ مقاله برای ارایه در همایش انتخاب شده است . از میان مقالات ارسالی ، ۴۵ اثر متعلق به پژوهشگران و محققان کشورهای مختلف جهان از جمله مصر، سوئد، کانادا، فرانسه، افغانستان، هند، الجزایر، لبنان، نیجریه، پاکستان، تونس، مالزی، انگلیس، اتیوپی، عربستان و عراق است.

شاخصه‌ها و مبانی بیداری اسلامی از منظر قرآن کریم، راهکارهای تحقق بیداری اسلامی بر مبنای آموزه‌های قرآن کریم، عوامل انحراف امت‌ها از اهداف الهی در حرکت بیداری اسلامی از منظر قرآن کریم، عوامل و راهکارهای حفظ و تداوم بیداری اسلامی از منظر قرآن کریم، بیداری اسلامی و تحقق وعده‌های الهی قرآن کریم و آسیب شناسی نهضت‌های اسلامی از دیدگاه قرآن کریم از جمله محورها و موضوعات این همایش هستند .

قرار است در این همایش ‘محمد رضا رحمیی ‘ معاون اول رییس جمهوری سخنرانی کند.

ششمین همایش پژوهش های قرآنی در حاشیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود . این مسابقات از ۲۸ خرداد ماه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) با حضور قاریان و کارشناسان پژوهشی ۷۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در سالن همایش بین المللی برج میلاد آغاز شده است . این مسابقات تا دوم تیرماه امسال ادامه دارد.

فراهنگ**۱۰۰۳** ۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۸۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.