شش روش برای کمک به کشتیرانی کشور

کمک به ناوگان کشتیرانی باید با هدف افزایش درآمد، کاهش هزینه و توسعه باشد.

عضو هیات مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: برای کمک به ناوگان دریایی کشتیرانی باید شش اقدام عملیاتی صورت گیرد.

گلپور به این شش اقدام چنین اشاره کرد: اتخاذ مکانیزیمی که به صورت عینی و عملی شرکت های دولتی و خصوصی مشابه سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ تشویق و ترغیب شوند که محصولاتشان را با شناورهای کشتیرانی ایران حمل کنند. این مسئله بسیار مهم است زیراکه دشمنان تمامی تلاش خود را معطوف به محروم کردن کشتیرانی جمهوری اسلامی از توان جذب و حمل بار کرده اند و محدودیت های بیمه ای، بانکی وتامین سوخت اعمال شده در همین راستا است. لذا در این شرایط تامین بار قابل حمل برای شرکت بی هیچ، تردیدی مهمترین وظیفه، حرکت و عمل خنثی کننده تحریم هاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه های تامین سوخت فشارهای سنگینی را به منابع مالی بسیار محدود شرکت وارد می کند لذا تدارک سوخت یارانه های به کشتی ها، کمک بسیاری به جریان نقدینگی شرکت می کند. همچنین قائل شدن تخفیف در هزینه های بندری جهت شناورهای متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی می تواند کمک موثری باشد.

وی بیان داشت: پرداخت وام های بلند مدت کم بهره نیز یکی دیگر از راه های حمایتی است. جایگزینی وام های خارجی شرکت با وام های بانک های ایرانی جهت استقلال عمل بیشترشرکت و عدم تاثیرپذیری از تهدیدهای بانک های خارجی جهت حل کردن وام های اعطا شده هم بسیار مهم است. همچنین اعطای اعتبار جهت خرید سوخت از منابع داخلی جهت شناورهای ناوگان هم بسیار موثر و مهم است.  

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.