شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت افتتاح شد

چهارشنبه دهم اکتبر ۲۰۱۲شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه کتاب جهان آغز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت؛ در این نمایشگاه بیش از ۱۱۰ کشور با ۷۳۰۰ غرفه شرکت دارند، بیش از ۳۲۰۰ برنامه‌ فرهنگی برگزار می‌شود و ۱۰۰۰ نویسنده به معرفی کتاب‌های خود می‌پردازند.
بنابراین گزارش؛ آینده‌ کتاب کودکان و نوجوانان و رشد روزافزون کتاب‌های الکترونیکی از محورهای اصلی نمایشگاه امسال است.
نمایشگاه کتاب فرانکفورت امکانی است برای ارتباط بین ناشرها، کتاب‌فروشی‌ها، کتاب‌خانه‌ها، مترجم‌ها و کسانی که به نوعی با صنعت نشر و کتاب در ارتباط هستند. بازدیدکنندگان معمولی تنها در ۲ روز پایانی میتوانند به این نمایشگاه بروند پیش بینی می شود حدود سیصدهزارنفر از این نمایشگاه دیدن کنند
نمایشگاه کتاب فرانکفورت از قدمتی ۵۰۰ ساله برخوردار است و از لحاظ تعداد ناشران و بازدیدکنندگان بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ این نمایشگاه ۵ روزه، در اواسط اکتبر هر سال در نمایشگاه تجارت فرانکفورت در آلمان برگزار می‌شود. ۳ روز اول آن به بازدیدکنندگان تجاری (متخصصان صنعت چاپ و نشر) اختصاص دارد و ۲ روز آخر درهای آن به روی بازدیدکنندگان معمولی گشوده می‌شود. همه ساله نویسندگان، نمایندگان عرصهٔ نشر و شرکت‌های چندرسانه‌ای از سراسر جهان به منظور مذاکره و تعامل جهت دست‌ یافتن به حقوق نشر و مجوز انتشار بین‌المللی آثارشان، عرضه و تبلیغ آثار و یافتن بازارهای جهانی، آشنایی با ناشران و عقد قراردادهای تازه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور می‌یابند. هم‌چنین هر ساله در این نمایشگاه، یک کشور به عنوان مهمان ویژه شرکت می‌کند و می‌تواند بخش‌های گوناگون ادبیاتش با بهره‌گیری از فضای نشر خاص معرفی می‌کند.
همچنین؛‌ میهمان ویژه‌ امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت کشور نیوزلند است. این کشور با ۶۸ نویسنده، ۱۰۰ هنرمند و ۹۰ کتاب تازه ترجمه شده در فرانکفورت حضور دارد.
گفتنی است؛‌امسال سیزده ناشر ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت حضور دارند، مضمون کتاب‌های عرضه شده، دین، پیامبر اسلام، ادبیات، انقلاب اسلامی، ایران‌شناسی، هنر و شعر است و کتاب‌های برگزیده‌ جشنواره‌های ادبی سال ۱۳۹۰ و چون جشنواره‌های کتاب سال، کتاب فصل، جایزه جلال آل احمد و گام اول در این نمایشگاه عرضه می‌شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.