شطحیات اختیاریه در گالری هما

هنر > نمایشگاه
نمایشگاه نقاشی‌های حبیب فرج‌آبادی با عنوان «شطحیات اختیاریه» این هفته در گالری هما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرج‌آبادی در بخشی از مقدمه‌ خود بر تازه‌ترین نمایشگاه‌ نقاشی‌هایش نوشته است: نقاشی غیر فیگوراتیو که به اکراه از آن به عنوان آبستره نام می‌بریم با همه فراز و نشیب‌هایش هنوز زنده است و دلیل کنش نقاشانه‌ای است که نه محتوایش و نه حتی ریختش به هیچ چیز وابسته نیست و این مثل یک وسواس در دل نقاشی قرن بیستم و بعد از آن جاری بوده و خواهد بود،‌ دغدغه‌ای که در آن نقاش ماندن بر نقاشی کشیدن ارجحیت دارد.

او در ادامه درباره مجموعه پیشرو توضیح داده است: «شطحیات اختیاریه» کشف بی‌پایان یک بازی است. بازی میان شتک رنگ و بی‌اختیاری من در قبال این شطح. افزودن هر معنای دیگری به این مجموعه در اختیار شما است شاید چشمان شما چیزی را در نقاشی من کامل‌تر کند.

او همچنین درباره گرایش خود به این شیوه نقاشی در بخش دیگری از این مقدمه توضیح داده است: نقاشی را از دیدن آموختم و نه از هیچ معلمی و یقنیا این شکل از آموختن در مورد نوشتن صدق نمی‌کند؛ با این حال نوشتن را کار سختی می‌دانم و همیشه کارهای ساده را به سخت ترجیح می‌دهم؛ شیوه‌ای که شاید ظاهرا در این مجموعه کاملا احساس شود. اما معتقدم سخت نقاشی کشیدن به مراتب سخت‌تر از ساده نقاشی کشیدن است.

فرج‌آبادی می‌گوید: شاید هر صفتی به تصاویر من تعلق بگیرد ولی تردید ندارم که در لحظه پدید آمدنشان حظ بصری بردم و بیننده‌ام می‌تواند این احساس را دریافت کند. با این همه خود را یک نقاش جوششی می‌دانم نه کوششی و همیشه چگونه نقاشی کردن برایم مهمتر از چرا نقاشی کردن است.

این نمایشگاه روز جمعه ۱۲ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند از ۱۳ تا ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۶ تا۲۰ از این مجموعه به نشانی خیابان کریمخان زند‌، خیابان سنایی‌، کوچه چهارم غربی‌‌،‌ پلاک ۸ واحد یک دیدن کنند.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.