شعارهای ۱۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری

۷فروردین ۱۳،

فاطمه استیری: کمتراز ۳ ماه تا یازدهمین آوردگاه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زمان باقی است. بیش از ۲۰ کاندیدای حاضر در صحنه هم هر یک با رویکرد و شعاری انتخاباتی، عزم بر نشستن بر صندلی پاستور کرده‌اند. انتخاباتی که بنا به نقل از بسیاری از سیاسیون و تحلیل گران با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی ناشی از تورم و گرانی خصوصا در یک سال اخیر از یک سو، التهاب آفرینی‌های تحمیل شده به کشورمان در صحنه بین‌المللی با دستاویز کردن پرونده هسته‌ای و اعمال تحریم‌های اقتصادی از سوی دیگر و در نهایت تنش‌های سیاسی پیش آمده در سیاست داخلی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان نامزدهایی که هر یک با عَلَم کردن یکی از این اهم‌ها پا به عرصه انتخابات نهاده‌اند.
یکی سخن از «پیشرفت و عدالت» می‌زند و دیگرهایی از «ائتلاف برای پیشرفت» می گویند، یک نماینده حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری بر محور «قانون، اجرای قانون و تمکین کردن به قانون» تاکید دارد و دیگر نماینده پیشین می‌خواهد «دولت قانون» را بر سرکار بیاورد. یک کاندیدای اصولگرا از «پیروزی صداقت بر ثروت و قدرت» می گوید و دیگر کاندیدای اصلاح طلب از «دولت اخلاق»، یک وزیر پیشین دولت اصلاحات «دولت رفاه» را راهکار حل مشکلات اقتصادی می‌داند و یک وزیر پیشین دولت نهم «گرایشات تحولی با اهداف اقتصادی» را راهکار حل این مشکلات می خواند. و در نهایت کاندیدایی که با شعاری بهاری پا به عرصه انتخابات گذاشته است و «زنده باد بهار» را زمزمه می کند.

در جدول زیر گزیده از شعارهای انتخاباتی ۱۷ نامزد بالقوه حاضر در صحنه را ببینید:
 

نام

گرایش سیاسی

شعار انتخاباتی

آل اسحاق،یحیی

اصولگرا

وزیر بازرگانی دولت هاشمی می گوید شعار «پیشرفت و عدالت»، شعاری است که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند و شعار ما برای دولت آینده است.

باهنر، محمدرضا

اصولگرا

باهنر با سابقه شش دوره نمایندگی مجلس این روزها یکی از سه کاندیدای مورد تایید جبهه پیروان خط امام و رهبری است. وی شعار خود در انتخابات ریاست جمهوری را «محور قانون، اجرای قانون و تمکین کردن به قانون» اعلام کرد.

ائتلاف سه گانه (حدادعادل، ولایتی و قالیباف)

اصولگرا

ائتلاف سه گانه  «ائتلاف برای پیشرفت» را شعار انتخاباتی خود اعلام کرده است.{در فضای مجازی برخی رسانه‌ها نیز شعار «طبیب سیاست آمد» را منسوب به ولایتی و شعار «برنامه ریزی اقتصادی با عقل و منطق» را منسوب به قالیباف می دانند.}

رضایی، محسن

اصولگرا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با شعار «پیروزی صداقت بر ثروت و قدرت»  کاندیداتوری خود را اعلام کرد. وی همچنین قول  پرداخت «یارانه سبز» را نیز داده است.

سبحانی ،حسن

مستقل

 استاد اقتصاد و نماینده پیشین مجلس می گوید «دولت قانون» را تشکیل خواهد داد و شعار دولت او «اقتصاد بدون ربا، همراه با قانون‌گرایی، حق جویی و اخلاق محوری» است.

سعیدی‌کیا ،محمد

اصولگرا

«امنیت، آرامش و انسجام ملی – همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی» شعار انتخاباتی سعیدی‌کیا، وزیر چهار دولت موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد است.

شریعتمداری، محمد

اصلاح‌طلب

«دولت اعتدال» از سوی محسن بهرامی سخنگوی ستاد انتخاباتی شریعتمداری به عنوان شعار انتخاباتی وی اعلام شد.

فلاحیان، علی

 

اصولگرا

وزیر اطلاعات دولت سازندگی با شعار «ایجاد کشور پیشرفته اسلامی» در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد.

کواکبیان، مصطفی

اصلاح‌طلب

دبیرکل حزب مردمسالاری در آخرین روزهای اسفندماه ۹۱ با شعار «دولت اخلاق» رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

نصیرزاده ، خسرو

مستقل

دبیرکل مجمع متخصصین ایران شعار انتخاباتی خود را «ایران تازه» اعلام کرد.

پورمحمدی، مصطفی

اصولگرا

رییس سازمان بازرسی کل کشور که رسما نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است می گوید شعار «گرایش‌های تحولی» خواهد داشت که اهداف اقتصادی را نشان خواهد داد.

رحیم‌مشایی، اسفندیار

اصولگرا

اگرچه شعار انتخاباتی «زنده باد بهار» شعاری است که آن را منسوب به مشایی می دانند اما شعارهایی چون «پیش به سوی فتح خیبر»، « مظلوم تر از بهشتی و خدوم تر از رجایی» هم از دیگر شعارهای منتسب به وی است.

روحانی، حسن

مستقل

گفته می‌شود رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با راهبرد انتخاباتی «میزان رای ملت است» می‌آید. اما وی تاکنون شعار انتخاباتی خود را رسما اعلام نکرده است.

عارف ،محمدرضا

اصلاح‌طلب

معاون اول دولت اصلاحات گرچه هنوز شعار انتخاباتی خود را اعلام نکرده است اما بنا به نقل از توفیقی رییس ستاد انتخاباتی عارف، در شعار انتخاباتی عارف، بر روی «معیشت، منزلت و عقلانیت» تاکید شده است.

مهرعلیزاده، محسن

اصلاح‌طلب

معاون خاتمی می‌گوید اگر شرایط فراهم باشد قطعا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ کاندیدا خواهد شد و شعار وی در انتخابات هم «دولت رفاه» خواهد بود.

زاکانی، علیرضا

اصولگرا

رسانه های نزدیک به زاکانی خبر داده اند که او در صورت اعلام کاندیداتوری، گفتمان «پیشرفت اسلامی» را مطرح خواهد کرد.

خرازی، محمدباقر

مستقل

او می گوید شعار دولت حزب الله «پارس اسلامی» خواهد بود تا کسی از شعار ملی‌گرایانه علیه ملیت ما استفاده نکند.

 

 *از «حسین کمالی»، «کامران باقری لنکرانی»، «محمدعلی نجفی» و «سعیدجلیلی» نیز به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری نام برده می‌شود ولی این اشخاص هنوز رسما در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند.

**«محمدحسن ابوترابی فرد»، «منوچهر متکی» و «مهدی چمران» نیز با وجود اعلام کاندیداتوری هنوز شعار خود را اعلام نکرده اند.
 ۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.