شعار دولت نقدپذیری است / تحت تاثیر قرار نخواهیم گرفت

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

جنتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه همایش سالانه روابط عمومی‌های وزارت ارشاد در خصوص سینمای ایران و اظهارات حاتمی‌کیا و مسیر پیش رو دولت سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ علی جنتی که در حاشیه همایش سالانه روابط عمومی‌های وزارت ارشاد در هتل ارم تهران و در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادهایی که از برنامه‌های دولت می‌شود گفت: دولت باید برنامه‌های خود را با پشتکار دنبال کند و کسانی می باشند که سلیقه خودشان را ابراز می‌کنند اما در مقابل کسانی می باشند که از این دولت راضی نیستند و تلاش می‌کنند با شایعه‌سازی و تحریف در مقابل دولت قرار بگیرند اما ما باید با سعه صدر با آنها برخورد کنیم.

وزیر ارشاد افزود: یکی از کارهای این دولت شعار نقدپذیری است و ما باید سخنان همه این اشخاص را بشنویم و این مساله یکی از ابزارهای مدیریتی است.

صحبت‌های حاتمی‌کیا را نشنیده‌ام

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان اخیر ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: من خودم تا به حال صحبت‌های ایشان را نشنیده‌ام اما شنیده‌ام که گفته است کار فرهنگ را باید به اهالی فرهنگ سپرد ما هم از ابتدا این اعتقاد را داشتیم و در حال حاضر هم اعتقاد ما این است که باید فرهنگ در اختیار اهالی فرهنگ باشد. کسانی که در معاونت‌های مختلف قرار گرفته‌اند عموما کسانی می باشند که رشته خودشان همان تخصص کاری‌شان است ولی در هر صورت این هم یک ابراز سلیقه است که ایشان عنوان کردند.

 تحت تاثیر قرار نخواهیم گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که عده‌ای از ابتدا دنبال بهانه‌جویی بودند که در کار دولت ایجاد مشکل کنند گفت: بعضی اصولا کارشان اشکال‌تراشی است و با طرح بعضی مسائل می‌خواهند دولت را از وظیفه اصلی‌ش باز دارند. ما باید کارمان را ادامه دهیم و تحت تاثیر این مسائل قرار نگیریم.

او در خصوص بسته شدن روزنامه “آسمان” و وظیفه ارشاد گفت: قوه قضائیه یک قوه مجزاست و آنها طبق نظر خودشان عمل کردند و این سوال را باید از آنها پرسید. همان طور که قبلا هم اشاره کرده‌ایم ارشاد وظیفه‌اش در مقابل مطبوعات این است که به آنها آزادی بدهد و به قانون مطبوعات تاکید داریم و این آزادی تا زمانی که قانون را نقض نکرده باشند جاری است.

وزیر ارشاد در خصوص فرهنگ و وضعیت موجود گفت: یکی از مسائل مهم بحث عدالت فرهنگی است و توزیع امکانات فرهنگی بخصوص در نقاط دور که در اختیار همه اهالی فرهنگ قرار بگیرد. تلاش‌مان این است که بتوانیم فرهنگ و هنر خودمان را به نحوی سازماندهی کنیم که سهم فرهنگ به همه اهالی برسد.
 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.