شعر پدر و آواز پسر در «شب‌های ترانه»

فروردین ۱۴۰۳

امیریل ارجمند از گرفتن مجوز آلبوم خود با ترانه‌هایی از تیتراژ سریال‌ها و همچنین شعرهایی از پدرش و خودش خبر داد و از بازی و اجرای قطعات پاپ در سریال “معمای شاه” گفت.

امیریل ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آلبوم تازه خود با نام “شب‌های ترانه” دربارهٔ زمان انتشار یافتن آن عنوان کرد: این آلبوم هفته پیش مجوز دریافت کرد اما فعلا منتظر نامه کتابخانه ملی هستیم و بعد از آن منتشر خواهد شد.

این خواننده دربارهٔ جزییات آلبوم خود گفت: آلبوم “شب های ترانه” فعلا در دو سی دی قرار گرفته که یکی از آنها با ۹ ترک در بر گرفته آثاری قدیمی است که منتشر نشده اند و بخشی از اینها به صورت تیتراژ سریال های تلویزیونی خوانده شده است. سی دی دوم با هشت قطعه کارهایی می باشند که در این دو ساله ساخته و آماده شده اند. تنظیم این آثار از فرزاد آذر و آهنگسازی ملودی‌ها توسط خودم انجام گرفته است. البته ممکن است این دو سی دی هر دو ترکیب شوند و در یک سی دی منتشر شوند.

این آهنگساز از نیما اکبریان به عنوان صدابردار کار یاد کرد و در مورد شعرهای آلبوم نیز گفت: شعرها از خودم و پدرم است و همچنین از شعر شاعران قدیمی نیز استفاده شده است.

وی دربارهٔ اعضای گروه این آلبوم ادامه داد: آنچه برای من در این آلبوم اهمیت داشت کار کردن با کسانی بود که علاوه بر کار حرفه‌ای از اخلاق حرفه‌ای هم برخوردار بودند در فضای کنونی این مساله کمتر دیده می گردد.

این بازیگر در بخش دیگری از این گفتگو به نقش خود در سریال تلویزیونی “معمای شاه” اشاره و بیان کرد: من در این سریال نقش اصلی قصه را دارم. “محمود وزیری” نقش اصلی داستان است نه شخصیت تاریخی درام، و داستان با این نقش جلو می رود.

پسر داریوش ارجمند دربارهٔ موسیقی این سریال به همکاری خود با محمدرضا ورزی در کارهای قبلی اشاره و بیان کرد: به خاطر آشنایی با ورزی به او مشاوره‌هایی می دادم و پیشنهاد کردم بخش‌های سنتی سریال را سالار عقیلی بخواند. کار آهنگسازی آن بر عهده بابک زرین است و اجرای قطعات پاپ نیز با خود من خواهد بود. همچنین از آنجایی که قسمت هایی از کار به صورت سولو خواهد بود ممکن است خودم هم گیتار بزنم و هم آواز بخوانم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی “معمای شاه” در پایان در پاسخ به اینکه تصنیف کدام یکی از خواننده های قدیمی را در این سریال خواهد خواند؟ گفت: ترجیح من این است که در حوزه موسیقی این مجموعه و تصنیف هایی که خوانده شده است سخنی نگویم زیرا این احتمال وجود دارد که بعضی از این ترانه ها تغییر کند و یا حذف شود. بنابراین بهتر است خود کارگردان دربارهٔ آنها نظر دهد.

منبع: مهر


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.