شغل‌هایی که “ستون فقرات” را خم می‌کنند

فروردین ۱۴۰۳

علائم مختلفی وجود دارد که اشخاص دچار خمیدگی ستون فقرات می‌شوند که با چند نکتهٔ ساده می‌توان از آن جلوگیری کرد

دکتر غلامرضا مهدی خالقی متخصص ارتوپد با بیان اینکه شایع‌ترین سبب ستون فقرات پوکی استخوان در سنین بالا است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ‌ پوکی استخوان به چند گروه تقسیم می‌شوند، دسته اول نوجوانانی می باشند که به سبب خجالت و حیا و یا قدبلند به جلو خم می‌شوند این اشخاص باید هرچه سریع‌تر درمان شوند که تا بزرگسالی پیش‌روی نکند. 

وی در ادامه افزود: این نوجوانان باید با تشخیص دکتر که اگر مشکلات مهره‌ای نبود با ورزش کردن و رعایت بعضی استاندارد‌ها مثل کوله‌ پشتی مناسب این مشکل را حل کرد. 

گروه دوم اشخاصی می باشند که بر اثر بعضی بیماری‌ها مثل بیماریهای رماتیسمی دچار خمیدگی ستون فقرات می‌شوند. 

گروه سوم اشخاص سن بالایی که پوکی استخوان سبب خمیدگی ستون فقرات آنان خواهد بود. این سبب شایع‌ترین سبب این بیماری است که با دارو‌ها و ورزش و رژیم غذایی می‌توان از آن جلوگیری کرد. 

دکتر خلیفی اظهارداست: ورزشهایی که ستون فقرات را در حالت معکوس قرار می‌دهند به صورتی که بیمار روی شکم خوابیده و سر و گردن را به طرف بالا نگه می‌دارد و یا روی آرنج‌هابلند می‌شود و یا کنار دیوار می‌ایستد و شکم را به داخل داده و شانه و سرش را به سمت دیوار نگه می‌دارد و همچنین نگه‌ داشتن چند کتاب بالای سر و راه رفتن در آن حین می‌تواند کمک خوبی برای صاف شدن و عادت به صاف راه‌ رفتن در طول روز بکند. 

وی تصریح کرد: معمولا اشخاصی شغل‌های پشت میزنشینی دارند و یا کارمندان، ‌ جراحان و یا دندان پزشکان که به حالت خمیده کار می‌کنند، ‌ بیشترین خطر ابتلا به بیماری خمیدگی ستون فقرات را خواهند داشت. 

وی خاطرنشان کرد: این اشخاص با ورزشهای مناسب می‌توانند از این عارضه جلوگیری کنند و همچنین باید به این موضوع توجه داشت که ممکن است بعضی از خمیدگی‌ها براساس مشکلات مهره‌ای باشد که اگر تشخیص داده شود بعضی ورزش‌ها برای آن‌ها مناسب نخواهد بود و همچنین اگر براثر مشکلات مهره‌ای باشد و میزان آن شدت یابد نیاز به جراحی خواهد داشت. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.