شغل امام حسین (ع)/ طعنه تند مریلا زارعی به شمقدری/ شهریاری در تمرین پرسپولیس/ دلار ۱۹۰۴ تومان شد/ توصیه رهبری به عمو پورنگ

برخی از مهمترین اخبار امروز تاکنون به این شرح است:

شغل امام حسین (ع) چه بود؟

جام جم نوشت: برای اعیاد شعبانیه، می‌شود پلاکارد زد، چراغانی کرد، طاق نصرت بست، شیرینی و شکلات و شیرکاکائو پخش کرد، مداحی کرد یا مداحی و مولودی شنید، ویژه‌نامه منتشر کرد، جنگ شادی و فیلم‌های کمدی کلاسیک در تلویزیون نشان داد و خیلی کارهای دیگر!
 
اما گاهی یک رجوع، ورق زدن چند کتاب تاریخی و سیره و سنت، زیر و رو کردن چند سایت و بالاخره پیدا کردن یک جواب به یک سوال، آن هم در میانه عید امام حسین(ع) یک طور دیگری است. انگار آن جرقه شعف‌آلود از پیدا کردن یک جواب، به اندازه همه آن چراغانی‌ها و پلاکاردها خوشحالت می‌کند.
 
جواب این است: برخلاف بسیاری از مردم آن زمان که صرفا از بیت‌المال سهم می‌گرفتند، امام حسین(ع) و البته همه ائمه‌اطهار(ع) به معنی دقیق کلمه شغل داشتند و از سهمیه ماهانه بیت‌المال امرار معاش نمی‌کردند.
 
امام حسین بن علی(ع)، سیدالشهدا(ع) کشاورز بود، مانند پدرش علی(ع)، البته یک کشاورز ثروتمند که خودش عرق هم می‌ریخت و شخم می‌زد و می‌کاشت و می‌بخشید و از این ثروت در راه هدایت خلق استفاده می‌کرد. به طور مشخص امام حسین(ع) متولی باغ‌های موقوفه حضرت امیرالمومنین(ع) در کوفه و مدینه بود و جالب این‌که متن وقف‌نامه امام علی(ع) به حسنین(ع) در نهج‌البلاغه آمده است.
 
و نکته جالب این‌که تا امام صادق(ع) ائمه‌اطهار(ع) همه بر همین سنت کشاورزی بوده‌اند اما امام صادق(ع) علاوه بر کشاورزی، تجارت هم می‌کردند و همین نمایانگر ارزش والای کار و فعالیت و تولید سودمند در مکتب اهل بیت (ع)‌ است.
 
خیلی خلاصه و خودمانی باید گفت میلاد امام حسین(ع) به همان اندازه که می‌تواند روز پاسدار باشد ـ که هست، چرا که حسین (ع) سالار همه پاسداران مرزهای حق و حقیقت است ـ می‌تواند روز کشاورز هم باشد؛ روزی که مدت‌هاست از تقویم و خاطره و حتی رسانه‌های ما فراموش شده است.

طعنه تند مریلا زارعی به شمقدری

فارس: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم‌های ویدیویی با حواشی چون طعنه مریلا زارعی به جواد شمقدری، تقدیم‌ جایزه مهدی کرم‌پور به پدر پلیس خود و … همراه بود.
 
 مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌ ویدیویی تهران شامگاه جمعه با حضور جواد شمقدری، محمد خزاعی‌، سعید رجبی‌فروتن، محمدرضا عباسیان، علیرضا زرین‌دست، هنگامه قاضیانی، داوود رشیدی، عبدالرضا اکبری، داریوش ارجمند، امیریل ارجمند، جمال شورجه، حبیب‌الله کاسه‌ساز، جواد کاسه‌ساز ، مریلا زارعی، محمد درمنش، علی معلم، پرویز شیخ‌طادی، محمد بزرگ‌نیا، قاسم زارع، ابراهیم فروزش، سیدعلیرضا سجادپور، پناه‌بر‌خدا رضایی و… در هتل استقلال برگزار شد.
 
این مراسم با حاشیه‌هایی جالبی همراه بود که در ادامه می‌آید:
 
– محمد سلوکی در اثنای اجرا دفترچه‌ای را به مدعوین نشان داد و گفت من برای اولین بار است که پس از چندین سال اجرا در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه یک کنداکتور منظم و تدوین شده دارم و از این بابت بسیار خوشحالم.
 
– غفار رضایی که به عنوان بهترین طراح صحنه و لباس شناخته شده بود زمان دریافت جایزه خود گفت: بالاخره بعد از چند سال حقم را گرفتم.
 
‌ – مریلا زارعی که از اعضای هیئت داوران یکی از بخش‌های جشنواره بود وقتی پشت تریبون قرار گرفت تا جایزه مرجان اشرفی‌زاده را اهدا کند، گفت: من امروز خوشحالم و به خاطر این خوشحالی خوش اخلاق شده‌ام اما با این وجود نیز نتوانستم کنار آقای شمقدری بایستم!
 
همچنین وی در بخش دیگری از این مراسم گفت: مدت‌ها بود به دنبال یک تریبون بودم تا گلایه‌های خود را بگویم اما این بار به خاطر رفاقتی که با آقای عباسیان دارم از این موضوع چشم‌پوشی می‌کنم.
 
– تعداد کمی از ماموران نیروی انتظامی در محوطه بیرونی هتل استقلال حضور داشتند.
 
– شهاب حسینی که به عنوان بهترین بازیگر مرد در فیلم «تنهایی» انتخاب شد با تاخیر به مراسم رسید و گفت: من از بودن در اینجا بسیار خوشحالم و معذرت می‌خواهم که دیر به جمع شما دوستان پیوستم.
 
– وضعیت پخش صدا در سالن پذیرایی هتل استقلال که مراسم در آن برگزار می‌شد، بسیار نامناسب بود. از مجری تا جواد شمقدری هنگام شروع سخنان خود به این موضوع اشاره کردند.
 
– «مهدی کرم‌پور» – کارگردان سینما – که برای بهترین کارگردانی فلیم پلیسی- حادثه‌ای یاس زرین گرفت، ‌اظهار داشت: دوست دارم جایزه خود را به یک پلیس تقدیم کنم. کسی که سال‌هاست پلیس است و شرافت انسانی را به من آموخت. من جایزه‌ام را به پدرم تیمسار مسعود کرمی تقدیم می‌کنم.
 
‌‌- «روح‌الله حجازی» – کارگردان سینما – زمان دریافت جایزه خود گفت: من فیلم «ماه جبین» را برای حضرت عباس (ع) ساختم که جزء معدود تله‌ فیلم‌هایی است که پروداکشن حرفه‌ای دارد. از دوستان وزارت ارشاد می‌خواهم که به جای بحث کمیت در تله‌فیلم‌ها به کیفیت این آثار توجه بیشتری کنند.
 
‌-  داریوش ارجمند هنگام دریافت جایزه خود گفت: من امروز در نخستین فستیوال فیلم‌های ویدیویی جایزه گرفتم و قبلا نیز در نخستین دوره‌های جشنواره فجر انتخاب شده بودم و در تمام این سال‌ها ترکیب هیئت داوری به این کیفیت که در جشنواره فیلم‌های ویدیویی وجود دارد، ندیده بودم.
 
– در بخشی از مراسم از سربازان گمنام امام زمان (عج) که موفق به دستگیری عوامل ترور شهدای هسته‌ای شدند، تقدیر شد.

عکس/ شهریاری در تمرین پرسپولیس

دلار ۱۹۰۴ تومان شد

مهر: قیمت دلار امروز یکشنبه در بازار تهران به ۱۹۰۴ تومان – تاکنون- رسیده است.

قیمت دلار که در روزهای اخیر روند افزایشی را تجربه می‌کند، امروز یکشنبه در بازار تهران به ۱۹۰۴ تومان رسیده است. در همین حال، امروز در بازار آزاد قیمت یورو ۲۳۸۷ تومان و پوند ۲۹۷۵ تومان است.
 
همچنین قیمت سکه تمام طرح قدیم امروز یکشنبه ۷۰۵ هزار تومان، طرح جدید ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵۰ هزار تومان و نیم سکه ۱۸۵ هزار تومان شده است.
 
هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار تهران به ۷۱ هزار و ۷۸۰ تومان نزدیک شده، این در حالی است که هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۷۳ دلار گزارش شده است.

توصیه رهبری به عمو پورنگ

صراط: چهره و صدای فرزاد جمشیدی خواه ناخواه با سحرهای ماه مبارک رمضان عجین شده است. این مجری خوش ذوق که استاد به تمتم معنای استفاده از واژگان است این روزها سخت مشغول آماد کردن خود برای اجرای ماه مبارک رمضان امسال است. اما شاید شنیدن زیباترین خاطره ی این مجری برنامه های دینی تلویزیون خالی از لطف نباشد.
 
جمشیدی زیباترین خاطره دوران زندگی اش را خاطره دیدار بارهبر فرزانه انقلاب می داند آن جا که وی و جمعی از هنرمندان پس از سفر معنوی حج به خدمت معظم له رسیدند . مجری برنامه یاد خدا این دیدار را چنین روایت می کند:
 
اوایل اسفند سال ۸۵ که از حج آمدیم گفتند توفیق زیارت مقام معظم رهبری قسمت ماشده است. فکر می کنم ۱۰،۱۱ نفر بودیم که به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم. در واقع دیدار خصوصی بود و مثل تمامی برنامه های رهبری تصاویرش ضبط شد. در آن دیدار بری از هنرمندان کشورمان هم بودند که با هم به حج مشرف شده بودیم، مثل کمال تبریزی، سیروس الوند،حسن پور شیرازی و چند تن از مجریان تلویزیون از جمله داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) . اصلا باورم نمی شد. آقا چقدر حرف های تخصصی در مورد اجرا به او گفتند. ایشان فرمودند من از طریق نوه هایم برنامه شما را پیگیری می کنم و گاهی اوقات ارزش، نفوذ و تاثیر حرفی که شما به عنوان مجری تلویزیون برای کودکان می زنید از سخن یک روحانی بیشتر است. این عین کلام آقا بود، ایشان با هریک از هنرمندان درمورد هنرشان صحبت کردند. دیدار بسیار خوبی بود . من هم پندهای بسیار گرفتم ، مضاف بر اینکه آقا هدیه بسیار زیبایی هم به من دادند. ایشان فرمودند چه کسی متن ها را برایت می نویسد؟ گفتم خودم. ایشان دست شان را در جیب قبایشان بردند و خودکاری را که با آن می نوشتند به من دادند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.