شغل و معیشت مهمترین مشکل نابینایان است

ممتاز نیوز: نایب‌رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر مشکلات متعدد نابینایان در جامعه گفت: مسائل معیشتی، استخدامی و استاندارد نبودن فضای شهری برای تردد آسان، از مهمترین مشکلات نابینایان است.  

حسین طلا در گفت‌وگو با خانه ملت، به مناسبت روز جهانی عصای سفید (۲۴ مهر) اظهار داشت: می‌توان گفت دستگاه‌های اجرایی به میزان کمی به وظایف خود درقبال نابینایان عمل کرده‌اند و بخشی از حقوق قانونی این قشر نیز مغفول مانده است که اقدامات انجام شده در خور و شأن این جمعیت عظیم نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نابینایان با مشکلات متعددی برای استخدام و معیشت خود مواجه هستند و متاسفانه بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی از جذب این افراد به ‌عنوان نیروی کار خودداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر فضای شهرها نیز برای تردد، ایاب و ذهاب آسان نابینایان مهیا و آماده نیست و همین موضوع مشکلات و معضلات جدی را برای این افراد به وجود می‌آورد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه نابینایان قادر به انجام کارهای بزرگی هستند، عنوان کرد: این افراد دارای حقوق اجتماعی و قانونی بسیار زیادی هستند که باید مسئولان برای تحقق این حقوق برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

طلا با مد نظر قرار دادن این موضوع که باید با ایجاد کارگروه‌هایی مشکلات و معضلات نابینایان را بررسی کرد، یادآور شد: برای حل مشکلات این قشر مسئولان باید لایحه یا لوایحی را به مجلس ارائه دهند و یا اینکه نمایندگان مجلس پیشنهادات خود را برای رفع معضلات و مشکلات نابینایان به صورت طرح به صحن مجلس عرضه کنند.

نایب‌رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حل شدن مشکل بیکاری نابینایان گفت: پاسداشت روز عصای سفید تنها به برگزاری همایش و سخنرانی محدود نشود و مسئولان باید به شکل عملی اقداماتی جدی برای رفع مشکلات پیش‌روی نابینایان انجام دهند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.