شفاف سازی در اولویت منتخبان نظام پزشکی/ پرهیز از انتخاب روسای چند شغله

۰۹م اسفند ،
ممتاز نیوز : عضو منتخب هیئت مدیره نظام پزشکی تهران، مهمترین موضوع و اولویت منتخبان تازه سازمان نظام پزشکی را، شفاف سازی امور مربوط به این سازمان دانست.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفتگو با مهر، ضمن تشکر و تقدیر از حضور جامعه پزشکی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی کشور، اظهارداشت: به نظر بنده، مهمترین موضوعی که هیئت های مدیره تازه باید به آن توجه داشته باشند، این است که این اشخاص نمایندگان احاد مختلف جامعه پزشکی می باشند و باید به تمامی برنامه ها و شعارهایی که وعده داده اند، پایبند باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران، مهمترین موضوع و اولویت منتخبان تازه سازمان نظام پزشکی را، شفاف سازی امور مربوط به این سازمان دانست و افزود: برای اینکه بتوان اعتماد از دست رفته جامعه پزشکی به سازمان نظام پزشکی را دوباره جلب کرد، باید در تمامی کارهای رفاهی، اقتصادی و… شفاف سازی صورت بگیرد تا جامعه پزشکی باور کند که در دوره تازه، اشخاصی وارد سازمان شده اند که می خواهند مدافع حقوق آنها باشند.

پیوندی تاکید کرد: اگر این شفاف سازی صورت بگیرد، قطعا اگر نقایصی هم در اجرای برنامه ها پیش بیاید، جامعه پزشکی می پذیرد و باور می کند که تلاش لازم صورت گرفته است.

عضو منتخب هیئت مدیره نظام پزشکی تهران به موضوع تعرفه ها اشاره کرد و افزود: موضوع تعیین تعرفه ها باید یکبار برای همیشه روشن شود تا جامعه پزشکی تکلیف خودش را بداند.

وی با اشاره به اینکه تعیین تعرفه ها از اختیارات سازمان نظام پزشکی سلب شده است، ادامه داد: قطعا در تعامل منتخبان نظام پزشکی با وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی، می توان نظرات را دوباره به سازمان برگرداند. زیرا، آنها کار کارشناسی ما را قبول دارند و به دنبال این می باشند که آشفتگی در جامعه پزشکی پایان پذیرد.

پیوندی همچنین به وجود پزشکان جوان اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوان اعتماد این قشر از جامعه پزشکی را به سازمان نظام پزشکی جلب کرد، می بایست با ایجاد دفتری و یا معاونتی در سازمان، به خواسته های آنها توجه بیشتری داشت.

عضو منتخب هیئت مدیره نظام پزشکی تهران در ادامه به ترکیب مدیریتی سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد، کسانی باید در راس سازمان و یا معاونتها قرار بگیرند که مشغله بسیاری نداشته و بتوانند تمام وقت در اختیار سازمان باشند.

پیوندی تاکید کرد: چند شغله بودن مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی، سبب می گردد تا وقت کمتری برای پیگیری امور و مطالبات جامعه پزشکی داشته باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.