شفیعی: شناخت امام خمینی (ره) نیاز امروز جامعه بشری است

۰۹اردیبهشت،

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: شناخت امام خمینی (ره) نیاز امروز جامعه بشری است و در حقیقت با معرفی و شناخت امام، آرمان‌ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی شناخته می گردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در نشست برنامه‌ریزی برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)‌، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی (ره) با عرفان و معنویت گره خورده است و معتقدیم آنچه در انقلاب اسلامی به وجود آمد دارای حکمت ها و اسرار بسیاری است.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ اتفاق ای است که از جهت های مختلف قابل بررسی است و در یک جمله باید گفت که بهترین و مهمترین ویژگی این اتفاق این است که این قیام، یک حرکت اجتماعی و کاملا دینی بوده است. قیام ۱۵ خرداد حضور خودجوش مردم در دفاع از دین و معنویت بود و امام خمینی (ره) در تعبیری این جمله را می فرمایند که قیام ۱۵ خرداد زمانی اتفاق افتاد که حکومت مستکبران جبار در ایران در اوج بود.

شفیعی تصریح کرد: امام خمینی (ره)‌ فرمودند که “۱۵ خرداد مرا کوبید” و این جمله، مضلومیت شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ را نشان می دهد. امام همچنین فرمود شهدای ۱۵ خرداد را خوب بشناسید و من این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به گذشت نیم قرن از اتفاق قیام ۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: بزرگداشت این اتفاق یک وظیفه محسوب می گردد. با قبل زمان، امکان تحلیل حوادث تاریخی فراهم می گردد و این برای جوانان ما یک فرصت محسوب می گردد.

وی با تاکید بر این‌که نکته مهم در رابطه با قیام ۱۵ خرداد، دینی بودن این قیام است، ادامه داد: امام خمینی (ره) از چهره های تابناک انقلاب اسلامی و تاریخ بشریت است و پس از ائمه اطهار (ع)، کسی به بزرگی و جامعیت امام (ره) وجود ندارد. امام خمینی (ره) یک چهره استثنایی در تاریخ بشریت است و جامعیت او مثال زدنی است. مردی به جامعیت امام، یعنی انسانی که فلسفه را با عرفان و اصل زهد و تقوی را با سیاست و حضور در صحنه کنار هم آورده است سراغ نداریم.

شفیعی با تاکید بر این‌که شناخت امام خمینی (ره) نیاز امروز جامعه بشری است، گفت: امروز آوازه امام خمینی (ره) فراتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران رسیده است و معرفی و شناخت امام به شناخت انقلاب اسلامی گره خورده و در حقیقت با معرفی و شناخت امام، آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و این مسئولیت بر عهده نخبگان جامعه است.

وی افزود: والایی شخصیت امام خمینی (ره) و بزرگواری ایشان روز به روز بیشتر و روشن تر از قبل درک می‌شود و امام به گردن بشریت و به ویژه ملت ایران حق حیات معنوی دارد. امام خمینی (ره) ملت و جامعه ما را نجات داد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: ۱۴ خرداد همچنین آغاز یک مقطع تازهی در انقلاب اسلامی است و آن، آغاز زعامت مقام معظم رهبری است که این امر معجزه ای از سوی خدا است تا کشتی انقلاب درگیر طوفان ها نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.