شقایق فراهانی از”مه‌لقا”کلاه‌پهلوی می گوید

۱۷م آذر ،

شقایق فراهانی این روزها با سریال «کلاه‌پهلوی» در شبکه یک نقش افرینی می کند. فراهانی در این سریال نقش مه‌لقا همسر صمصام‌خان (داریوش فرهنگ) را بازی می‌‌کند، مه‌‌لقا زنی است که با وجود کتک‌هایی که از همسرش می‌خورد، سعی می‌کند به زندگی مشترکش ادامه بدهد.

ممتازنیوز: شقایق فراهانی دربارهٔ بازی در سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» گفت: «مه لقا» یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایی است که تا به حال کار کرده‌ام. خوشحالم ایفای این نقش را برعهده دارم. البته نقش «مه ‌لقا» دشواری خودش را داشت و نقش بسیار راحتی نبود. این شخصیت اسیر کلیشه‌ها نیست. باید این شخصیت را به گونه‌ای بازی می‌کردم تا برای مخاطب قابل باور باشد. باید کاملا باورپذیر نشان می‌دادم که وی چطور در مقابل خشم همسرش صبوری می‌کند.

بازیگر سریال «کلاه پهلوی» در ادامه افزود: برای ایفای نقش «مه‌لقا» از زنانی که مورد ظلم همسرانشان قرار می گیرند، الهام گرفتم. من سعی کردم الگوی درستی از این زنان بگیرم، در مجموع نقش «مه‌لقا» را بسیار دوست دارم. برای ایفای این شخصیت با خاطرات و کارهای او زندگی کردم تا نقش را به نحو مطلوب در بیاورم تا بینندگان با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

فراهانی با اشاره به ویژگی های نقش «مه لقا» گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته نقش این شخصیت سریال «کلاه پهلوی» شخصیت‌پردازی صحیح آن است. چنین زنانی همیشه در قبل و حال حضور داشته و دارند. ضمن این‌که وقتی فیلمنامه را خواندم، بارها دربارهٔ این نقش با کارگردان صحبت کردم. دری تحلیل‌های درستی دربارهٔ این نقش داشت.

وی در مورد اینکه به جز نقش مه لقا کدام نقش این سریال را دوست داشته بازی کند گفت: نقش «عالیه» را دوست داشتم که سارا خوئینی‌ها این نقش را بخوبی بازی کرده است. عالیه جزو شخصیت‌های جذاب سریال کلاه‌پهلوی است.

این بازیگر دربارهٔ اینکه توانایی‌های بازیگر نقش مقابل تا چه میزان می‌تواند روی بازی شما تاثیرگذار باشد و آیا این اتفاق در سریال «کلاه‌پهلوی» افتاده است،افزود: مسلما حضور نقش مقابل بسیار تاثیر دارد. من در سریال «کلاه‌پهلوی» در کنار داریوش فرهنگ بازی کردم. توانمندی‌های او در زمان بازی بسیار به من کمک کرد و سبب ‌شد دیالوگ‌هایمان قوت بیشتری بگیرد. توانایی بازیگر نقش مقابل هنگام بازی سبب دلگرمی می‌شود تا بازی بهتری ارائه بدهیم.

فراهانی دربارهٔ کارگردانی “دری” گفت: حضور ضیاء‌الدین دری تاثیر بسیاری در بازی‌ام داشت. او جزو کارگردانانی است که بدرستی بازیگران را هدایت می‌کند. هر زمانی که سر صحنه حاضر می‌شدم، منتظر بودم کارم را مقابل دوربین آغاز کنم. او دقت بسیاری برای ضبط هر صحنه داشت و به راحتی از سکانس‌ها عبور نمی‌کرد و توضیحات لازم را به بازیگران می‌داد. گرچه من بسیار تجربه بازی در آثار تاریخی را ندارم، اما به دری اطمینان داشتم و او هم بخوبی بازیگران را کنترل می‌کرد تا حس‌هایشان در صحنه‌های مختلف درست باشد.

وی در پایان گفتگو عنوان کرد: یک بازیگر نمی‌تواند بدون هیچ تفکری نقشی که به عهده‌اش گذاشتند را بازی کند. مسلما برای خلق شخصیت باید زحمت کشید تا نقش بخوبی ایفا شود. در کنار زحمت بازیگر، هدایت کارگردان بسیار تاثیر دارد و سبب می‌شود نقش قوام خوبی بگیرد. به ویژه این‌که در سریال «کلاه‌پهلوی» ضیاء‌الدین دری علاوه بر کارگردانی، نویسندگی را هم به عهده داشت و با شخصیت‌ها کاملاً مانوس بود. بنابراین بیشتر می توانست به من به عنوان بازیگر کمک کنند.

سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» در ۵۴ قسمت به کارگردانی «سیدضیاءالدین دری» و به تهیه کنندگی«محمد رضا تخت کشیان» در شبکه یک سیما ساخته شده است. پخش این سریال از ۲۴ شهریورماه آغاز شده و تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.