شکست تحقیر آمیز بایرن مونیخ یک هفته قبل از فینال اروپایی

به گزارش ایرنا، قرمز پوشان مونیخی درحالی شنبه شب در ورزشگاه المپیک مونیخ با نتیجه عجیب ۵ بر ۲ شکست را پذیرفتند که هفته آینده باید در شهر خود و در دیدار فینال جام باشگاه های اروپا پذیرای تیم فوتبال چلسی از انگلیس باشند.

در این بازی زیبا و پرگل ،رابرت لاواندوسکی ۳ گل و ماتس هاملز (پنالتی) و شین جی کاگاوا بازیکن ژاپنی، هرکدام یک گل برای دورتموند به ثمر رساندند و گل های تیم بایرن مونیخ نیز توسط آرین روبن از روی نقطه پنالتی و فرانک ریبری وارد دروازه حریف شد.

دورتموند با پیروزی در این مسابقه بعد از ۱۰۳ سال موفق شد، برای اولین بار در تاریخ باشگاه،قهرمانی همزمان در بوندس لیگا و جام حذفی را در یک فصل به نام خود ثبت کند.

‘آنگلامرکل’، صدر اعظم و ‘یوآخیم گاوک’ رییس جمهور آلمان با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیک مشاهده کردند و جام قهرمانی و مدال بازیکنان توسط رییس جمهور آلمان به تیم قهرمان اهدا شد.

‘سرآلکس فرگوسن’، سرمربی تیم فوتبال منچستر یونایتد و ‘یوآخیم لو’ سرمربی تیم فوتبال آلمان از دیگر تماشاگران ویژه این دیدار مهیج بودند.

منچستر یونایتد یکی از مشتریان پروپاقرص شین جی کاگاوا بازیکن ژاپنی دورتموند است که به نظر می رسد فصل آینده فوتبال خود را در لیگ انگلستان ادامه خواهد داد.

۷۶ هزار نفر در ورزشگاه المپیک برلین این بازی را از نزدیک مشاهده کردند.

**موفقیت های دو تیم تا قبل از این مسابقه

– بورسیا دورتموند یک قهرمانی در باشگاه های جهان، یک قهرمانی در باشگاه های اروپا، یک قهرمانی در جام حذفی اروپا، ۸ عنوان قهرمانی در بوندس لیگا و همچنین دو مقام قهرمانی جام حذفی آلمان را در کارنامه دارد.

– بایرن مونیخ یک قهرمانی در باشگاه های جهان، چهار قهرمانی در باشگاه های اروپا، یک قهرمانی در جام حذفی اروپا، یک قهرمانی در جام یوفا، ۲۲ مقام قهرمانی در بوندس لیگا و ۱۵ قهرمانی جام حذفی آلمان را تاکنون به نام خود ثبت کرده است.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۲۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.