شمارش معکوس برای ترکیدن حباب دلار

بینا- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام آغاز افت قیمت طلا و ارز در آخرین معاملات روز پنج شنبه هفته جاری، گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار با افتی چشمگیر به گرمی ۱۱۴۳۰۰ تومان در روز گذشته رسید.

به گزارش بینا، محمد کشتی آرای با اعلام اینکه قیمت انواع سکه و طلا به دلیل بروز نوسانات قیمتی در ارزهای معتبر دستخوش تغییرات آنی می شود، به مهر گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افتی چشمگیر در پایان معاملات روز گذشته به گرمی ۱۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، اظهار داشت: با این حال، نمی توان قیمت های مشخص و یا پیش بینی های قابل اعتمادی را ارائه کرد اما هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایشی حدود ۲۰ دلار به ۱۷۹۲ دلار در هر اونس رسید که البته ممکن است در ساعات آینده کاهش یابد.

کشتی آرای ادامه داد: با توجه به اینکه افت قیمت ها در بازار ارز نیز چشمگیر بوده است با اونس ۱۷۷۲ دلاری قیمت های تقریبی در بازار سکه به دست آمده است که طبق آن هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات روز گذشته ۱ میلیون و ۱۵۰هزار تومان، نیم سکه ۵۶۰ هزارتومان و ربع سکه نیز ۲۸۰ هزارتومان بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین هر قطعه سکه ۱ گرمی نیز ۱۴۵هزارتومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۱۱۴هزار و ۳۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به این مطلب نیز اشاره کرد که صبح فردا با اعلام قیمت های جدید اتاق ارزی از سوی بانک مرکزی، قیمت های جدید مشخص می شود.

در جریان معاملات بازار آزاد ارز روز گذشته، قیمت هر دلار در بازار آزاد از ۳۱۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان در نوسان بود. با این حال گفته می شود قیمت ها در پایان روز گذشته به کمتر از ۳۰۰۰ تومان نیز کاهش یافته بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.