شماره‌گذاری نیسان متوقف می‌شود؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 شماره‌گذاری نیسان متوقف می‌شود؟

شماره‌گذاری نیسان متوقف می‌شود؟

ممتازنیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند گفت: ما می‌دانیم نیسان مصرف سوخت بالایی دارد و اگر محیط زیست درخواست کند از همین امروز شماره‌گذاری نیسان را متوقف می‌کنیم.

به گزارش ممتازنیوز، سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی از سال ۵۰ به مدت ۴۰ سال تغییری نکرده بود گفت: در سال ۹۰ به همت نمایندگان این قوانین به روز شد و گام اول در جهت کاهش تلفات سوانح رانندگی برداشته شد.
وی ادامه داد: گام دوم تکمیل قوانین گذشته و افزایش بازدارندگی این قوانین است که با قید یک فوریت در مجلس به تصویب رسیده و هم‌اکنون در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است.
سردار مومنی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح شاهد کاهش مشهود تلفات سوانح جاده‌ای خواهیم بود.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به مصرف بالای سوخت خودروی نیسان و آلاینده بودن این خودرو راهنمایی و رانندگی تا چه زمانی نیسان را شماره‌گذاری می‌کند گفت: از آنجایی که پلیس تنها مجری قانون است و نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند تنها در صورت درخواست دستگاه‌هایی مانند استاندارد و محیط زیست شماره‌گذاری نیسان را متوقف خواهیم کرد.
به گزارش فارس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: ما نیز می‌دانیم آلایندگی نیسان با مصرف سوخت آن بالاست. اگر محیط زیست درخواست توقف شماره‌گذاری این خودرو را دهد نیسان از همین امروز شماره‌گذاری نخواهد شد.
سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان خود ۶ استانی که میزان تلفات رانندگی آنها نسبت به قبل کاهش یافته را کرمان، خوزستان، ایلام، همدان و تهران عنوان کرد و گفت: در مقابل اینها استان‌های کردستان، فارس، البرز، کرمانشاه، قم و هرمزگان متاسفانه افزایش تلفات رانندگی داشته‌اند.
وی واردات خودرو و قطعات خودرو را موثر در افزایش کیفیت خودروهای داخلی ندانست و گفت: تجربه نشان داده است که ما در شرایط تحریم برای صنایع تحریم‌شده بهتر عمل می‌کنیم و اگر از دادن مهلت‌های مکرر به خودروسازان اجتناب شود قطعا شاهد افزایش کیفیت خودروهای داخلی خواهیم بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.