شماره تلفن مسئولان کشور چیست ؟

گردآوری توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/09/0f86c89466cbb941ecec4cac57141e5b1.jpg

مزاحمت تلفنی یکی از بیش‌ترین جرایمی است که در کشور به وقوع می‌پیوندد و آن‌طور که حجهالاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه در اسفند سال ۹۲ اعلام کرده بود، مزاحمت تلفنی بین ۱۰ رتبه اول جرایم ارتکابی کشور قرار گرفت.

شهریاری گفت: مزاحمت تلفنی با ۱۱ هزار و ۵۵۱ مورد برای نخستین بار بین ۱۰ اتهام اول قرار گرفت که یک هزار و ۸۸۳ مورد از آن منجر به صدور قرار مجرمیت شد.

این موضوع در حالی است که بخش عمده‌ای از این مزاحمت‌های تلفنی مربوط به تلفن ثابت است و نکته عجیب و قابل تأمل این است که هر شخصی می‌تواند تنها با یک تماس تلفنی، هر شماره ثابتی را که به ثبت رسیده باشد،‌ در مدت ۲۰ ثانیه به دست آورد.

این امکان که به‌لطف اهمال و بی‌توجهی مسئولان مخابرات در اختیار تمام افراد قرار گرفته است، این اجازه را به هر فردی می‌دهد که با مرکز ۱۱۸ تماس گرفته و با اعلام نام مشترک و محدوده تقریبی محل سکونت وی، شماره تلفن منزل وی را در اختیار بگیرد.

با وجود این‌که این موضوع سال‌هاست ادامه داشته و همچنان شماره تلفن‌ها در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد مسئولان باید به فکر چاره‌اندیشی برای حل این معضل باشند، زیرا همان‌طور که گفته شد، با این راه کوتاه شما می‌توانید با ارائه محدوده تقریبی محل سکونت،‌ شماره منزل هر فردی را به‌راحتی به دست آورید که قطعاً این فرد می‌تواند یکی از مسئولان ارشد در هر جایگاهی باشد که این درز اطلاعات می‌تواند تبعات خاص خود را داشته باشد.

شاید پاسخ مسئولان مخابرات به این ایراد این باشد که هر مشترک می‌تواند با ارائه درخواست، مشخصات خود را از این لیست خارج کند ولی آیا هنگام واگذاری خطوط تلفن به مشترکان، به آن‌ها اعلام می‌شود که مشخصات شما به‌راحتی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد تا آن‌ها با علم به این موضوع، درباره آن تصمیم بگیرند؟

دسترسی به شماره تلفن مسئولان در۲۰ ثانیه + تصاویر

 

دسترسی به شماره تلفن مسئولان در۲۰ ثانیه + تصاویر

 

دسترسی به شماره تلفن مسئولان در۲۰ ثانیه + تصاویر

 

دسترسی به شماره تلفن مسئولان در۲۰ ثانیه + تصاویر

 

 

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.