شمار جایگاه های سی ان جی کشور به مرز ۱۹۰۰ باب رسید

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۵:۲۶:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با راه اندازی ۱۲ جایگاه جدید؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- شمار جایگاه های سی ان جی فعال کشور با راه اندازی ۱۲ جایگاه جدید به ۱۸۹۸ باب افزایش یافت و به این ترتیب تعداد جایگاه های سی ان جی فعال در کشور به مرز ۱۹۰۰ باب رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی فعال کشور با راه‌اندازی ۱۲ جایگاه جدید از ۲ خرداد امسال به ۱۸۹۸ باب افزایش یافت.
با تجهیز و راه اندازی این جایگاه ها تا روز ۱۶ خرداد امسال، شمار نازل های راه اندازی شده در سراسر کشور به ۱۰ هزار و ۹۹۰ مورد و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده در کشور به دو میلیون و ۱۷ هزار و ۶۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت رسید.
با احتساب تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد.
به گزارش آریا، با ساخت ۳۴۰ جایگاه جدید در نیمه نخست امسال، تعداد جایگاه های سی ان جی کشور باز هم افزایش خواهد یافت و کشورمان موفق خواهد شد از لحاظ توسعه جایگاه های سی ان جی رتبه دوم جهان را به خود اختصاص دهد.
ایران هم اکنون با بیش از ۱۸۹۰ باب جایگاه سی ان جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم دنیا را از نظر شمار جایگاه های سی ان جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به ۲۵۰۰ باب در سال ۹۱، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.
سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) در جایگاه های سی ان جی سراسر کشور توزیع شده است و چنانچه زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور ایجاد نمی شد، هم اکنون شاهد مصرف همین مقدار بنزین در کشور بودیم که گاز طبیعی جایگزین آن شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۷۲۶۰۱۲۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.