شمار زیادی از افراد مسلح در منطقه المیدان دمشق کشته شدند

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، در جریان این عملیات شماری از افراد مسلح نیز دستگیر شده اند.

منطقه المیدان در جنوب شهر دمشق قرار دارد و افراد مسلح با توجه به حضور در منطقه التضامن در این منطقه نیز نفوذ کرده بودند.

در منطقه القابون و تشرین در شمال شرق دمشق نیز در جریان تعقیب افراد مسلح از سوی نیروهای نظامی سوریه، شماری از آنان کشته و عده ای نیز دستگیر شدند.

بر اساس اعلام سانا افراد مسلح در جریان درگیری با نیروهای نظامی سوریه، ساکنان منازل در این مناطق را مجبور به ترک خانه های خود کردند.

افراد مسلح از این منازل را به عنوان سنگر و از ساکنان این خانه ها نیز به عنوان سپر انسانی در هنگام درگیری مسلحانه با نیروهای نظامی سوریه استفاده می کنند.

تارنمای ‘ان بی ان’ نیز که اخبار تحولات سوریه را به صورت لحظه به لحظه برای مشترکین خود مخابره می کند، اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات خود را برای پاکسازی مناطق نهرعیشه در جنوب و کفرسوسه در داخل دمشق آغاز کرده است.

بر اساس گزارش ،این تارنما در منطقه معره النعمان در نزدیک شهر ادلب در شمال غرب سوریه و در نزدیک مرز این کشور با ترکیه نیز نیروهای نظامی سوریه در جریان درگیری با افراد مسلح حدود یکصد نفر از این افراد را کشته و یا زخمی کردند.

بر پایه این گزارش در جریان یک درگیری دیگر بین نیروهای سوری با افراد مسلح در شهر القصیر در اطراف شهر حمص در مرکز سوریه نیز شمار زیادی از این افراد کشته شدند.

ان بی ان در خبر دیگری اعلام کرد که نیروهای مرزبانی سوریه در منطقه وادی خالد در استان حمص از نفوذ افراد مسلح از خاک لبنان به سوریه جلوگیری کردند.

سانا در خبر دیگری اعلام کرد که نیروهای سوریه در جریان تعقیب افراد مسلح در منطقه العریمه در شهر حلب در شمال سوریه و در نزدیک مرز این کشور با ترکیه خسارت های زیادی را به آنان وارد کردند.

در یک درگیری دیگر نیز بین نیروهای پلیس راه سوریه با افراد مسلح در منطقه خبب در نزدیک شهر درعا در جنوب سوریه و در نزدیک مرز این کشور با اردن شماری از این افراد کشته شدند.

بر اساس گزارش های رسیده، هشت نفر از افراد مسلح نیز در جریان انفجار یک کارگاه ساخت بمب در منطقه یبرود در نزدیک شهر حمص در ۱۶۰ کیلومتری شمال شهر دمشق کشته و شمار دیگر مجروح شدند.

۱۵۹۲

خاورم**۱۴۳۶**۱۰۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۷۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.