شمار شهدای مخالفان رژیم آل سعود به ۳ تن رسید

شمار شهدای منطقه شیعه نشین العوامیه عربستان، با تیراندزای نیروهای امنیتی به سوی شهروندان با تیربار سنگین به ۳ تن رسید.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم،  پس از اعلام شهادت ۲تن از شهروندان عربستانی در منطقه العوامیه (شرق) بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی سعودی، شامگاه دیروز نیز یک تن دیگر از ساکنان این منطقه به ضرب گلوله به شهادت رسید.

به گفته ساکنان العوامیه، نیروهای امنیتی سعودی ساعاتی پس از شهادت “خالد اللباد” و “حسن محمد الزاهری”، با تیربار سنگین اقدام به تیراندازی کردند که درنتیجه آن یک نفر دیگر به شهادت رسید.

شهید سوم “سلمان البندری” نام دارد. وی دیشب هنگام حرکت با خودرو در خیابانهای “العوامیه” هدف تیربار سنگین نیروهای سعودی قرار گرفت و به علت شدت جراحات، در جا شهید شد.

با شهادت این سه تن؛ شمار شهدای قطیف از آغاز خیزش ساکنان این منطقه در اوایل سال گذشته میلادی به ۱۵ شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح رسید.

نیروهای امنیتی سعودی همچنین طی این مدت بیش از ۷۰۰ نفر را بازداشت کردند که هنوز شمار قابل توجهی از آنها بدون محاکمه و توجیه اتهام در زندان هستند.

درحالیکه وزارت کشور سعودی مدعی شده نیروهای امنیتی در جریان تبادل آتش این دو شهروند را به قتل رسانده اند، شاهدان تأکید دارند که نیروهای امنیتی دیروز با خودروهای غیرنظامی به محل زندگی “خالد اللباد” حمله کرده و او را به همراه “حسن الزاهری” به شهادت رساندند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.