شمار مبتلایان به ویروس نیل غربی در امریکا به یکهزار و ۱۱۸ نفر رسید

به گزارش ایرنا ، وزارت بهداری امریکا اعلام کرد، به دلیل اینکه موارد خفیف بیماری گزارش نمی شود شمار واقعی مبتلایان به بیماری نیل غربی را می توان بیش از ۹۴ هزار نفر دانست.

براساس گزارش ها ، تاکنون ۴۱ نفر به دلیل ابتلا به ویروس بیماری نیل غربی جان خود را از دست داده اند.

به گفته کارشناسان مرکز فدرال کنترل و پیشگیری بیماری های امریکا ، حشرات ناقل این بیماری کشنده هستند و اولین بار درسال ۱۹۹۹ در امریکا مشاهده و شناسایی شد.

بالاترین رقم مبتلایان به بیماری ویروس نیل غربی مربوط به سال جاری بوده بطوری که در چند ایالت امریکا حالت فوق العاده اعلام شده است و تکزاس اولین ایالتی بود که بیماری در آن شیوع یافت.

دکتر ‘ لیل پاترسیون ‘ رییس مرکز فدرال کنترل و پیشگیری بیماری های امریکا معتقد است : اگر بیماری با روند و شکل فعلی گسترش یابد به یکی از معضلات بهداشتی آمریکا تبدیل خواهد شد.

گفته می شود که بیماری نیل غربی در ۶۳۰ نفر به شکلی نادر و گونه ای تغییر شکل یافته از بیماری مشاهده شده است.

در تکزاس به دلیل شیوع ناگهانی بیماری نیل غربی سمپاشی گسترده هوایی علیه حشراتی اغاز شده است که به عنوان ناقل بیماری شناخته می شوند.

علاوه بر تکزاس ایالت های کالیفرنیا و میشیگان نیز در معرض تهدید جدی این ویروس قرار دارند.

پزشکان ، مشخصات عمومی بیماری ویروس نیل غربی را خستگی مفرط، ناتوانی در حرکت دادن عضلات ، از دست دادن اب بدن، تب و در نهایت مرگ توصیف می کنند.

به گفته پزشکان متخصص، پرندگان ناقلان اصلی ویروس نیل غربی هستند اما ویروس در نهایت توسط حشرات به بدن انسان منتقل می شوند.

۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۵۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.