شمار مجروحان اتفاق قطار یزد به ۳۵ تن رسید/اعلام اسامی دو تن از مجروحان

۲۰ آبان ،

50202.jpg

پنج واگن قطار مسافربری زاهدان تهران در محور یزد تهران و در محل پل نظرآباد اشکذر سقوط کرده و ۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشت و اولین حضور نیروهای اورژانس در صحنه، ۴ دقیقه بعد از اتفاق بود.

به گزارش تفسیری سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه یزد، واحد EOC مرکز مدیریت حوادث و سریعت‌های پزشکی استان یزد در گزارش تفسیریی اعلام کرد که این اتفاق در ساعت ۲۳:۴۵ شامگاه جمعه ۱۹ آبان ماه اتفاق افتاده و سبب آن خروج قطار از ریل ذکر شده است.

بر پایه این گزارش تفسیری، چهار مصدوم اتفاق پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان سپردند اما ۳۵ مصدوم باقی مانده توسط ۱۰ کد اعزامی از سوی اورژانس یزد و کد اتوبوس آمبولانس (اتولانس) مرکز سریعت‌های پزشکی استان یزد به بیمارستان‌های افشار، شهید صدوقی، شهید رهنمون و شهدای کارگر یزد انتقال داده شدند.

براساس این گزارش تفسیری، ۲۵ نیروی اورژانس یزد در ۴ تا ۲۰ دقیقه بعد از اولین تماس در محل حضور پیدا کرده و پس از انجام اقدامات اولیه و حیاتی برای مصدومان، آنان را به اولین مرکز درمانی انتقال داده‌اند.

برپایه این گزارش تفسیری، رییس مرکز مدیریت حوادث و سریعت‌های پزشکی استان یزد به همراه دو پزشک مرکز مدیریت حوادث در محل اتفاق حضور پیدا کرده و وضعیت انتقال و امدادرسانی به مصدومان را از نزدیک مورد نظارت قرار دادند و تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان یزد تا ساعت‌ها پس از وقوع اتفاق در محل اتفاق حضور داشته و به همراه سایر نیروهای امدادی اعزام شده عملیات امداد و نجات را پیگیری کرده‌اند و پس از انتقال مصدومان رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، مدیران درمان و مدیران بیمارستان‌ها با حضور در EOC و بیمارستان‌های ذکر شده ضمن عیادت از مصدومان این اتفاق، کیفیت خدمات‌رسانی را مورد نظارت قرار دادند.

به گزارش تفسیری ایسنا، دکتر فرجعلی بیانی هدش رییس پزشکی قانونی یزد نیز با ابراز همدردی با بازماندگان اتفاق تاسف‌بار خروج قطار زاهدان به تهران اظهارکرد: تاکنون اجساد دوتن از اتفاق‌دیدگان به مرکز پزشکی قانونی استان یزد انتقال یافته است که اسامی کشته‌شدگان اتفاق قطار زاهدان – یزد، خورشید رخشان و علیرضا انتظاری (لوکوموتیوران) اعلام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.