شمار مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی آینده ۸۵ درصد افزایش می یابد

ابراهیم سحرخیز’ در گفت و گویی با اشاره به فرایند تشکیل مدارس هیات امنایی گفت: فرآیند تشکیل مدارس هیات امنایی باید طبق آئین نامه مصوب شورای عالی آموزش وپرورش باشد.

وی با اشاره به شرایط تشکیل این مدارس ادامه داد: مدارس می توانند تقاضای خود را ازسوی شورای مدرسه و اولیای دانش آموزان مطرح کرده وبه ادارات آموزش وپرورش منطقه خود تحویل نمایند.

سحرخیز افزود: اداره آموزش وپرورش موظف است مدرسه را براساس استانداردهای موجود بازرسی کند و در صورت احراز شرایط و تشکیل مدارس هیات امنایی به صورت یک ساله موافقت نامه ای را امضا کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش تاکید کرد داشتن فضای مناسب، هوشمندسازی کلاس ها و تنظیم برنامه از جمله ویژگی های این مدارس است.

وی با بیان اینکه درآمد و هزینه ی این مدارس باید به تصویب شورای عالی آموزش وپرورش برسد، تصریح کرد این مدارس فقط می توانند از نیروهای رسمی آموزش وپرورش استفاده کنند.

سحرخیز خاطر نشان کرد مدارس هیات امنایی باید به صورت تک نوبته اداره شود و نوبت عصر به تشکیل کلاس های تقویتی اختصاص داده شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: درحال حاضر ۱۲۰۰ مدرسه در مقاطع متوسطه، راهنمایی وهنرستان وجود دارد که این روند ۸۵ درصد افزایش داشته است.

اجتمام ** ۱۵۶۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۰۲۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.