شما مردم شک نکنید که استقامت تمامی توطئه ها را ناکام می گذارد

خطیب نماز جمعه تهران شرایط فعلی را به جنگ اراده ها تشبیه کرد و با بیان اینکه سوریه تاوان مظلومیت فلسطین و حمایت از ایران را می دهد، خطاب به مردم سوریه گفت: بدانید اگر به دشمنان باج ندهید پیروز خواهید شد.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه باید در عرصه اجتماعی رمضانی باشیم، اظهار داشت: باید در عرصه خدمت به محرومان رمضانی عمل کنیم، همچنین سیاستمداران ما باید در این ماه مبارک رمضانی شوند.
 
وی گفت: نباید در تحلیل ها و تفسیرهای سیاسی به شخصی تهمت و افترا بزنیم ولو به دشمن خود.
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه باید در ماه مبارک رمضان عفاف  و حجاب را رعایت کرد و حرمت خدا را نگه داشت، افزود: برخی از افرادی که عفاف و حجاب را رعایت نمی کنند در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند و شک نکنید که در این ماه می توان از خدا حاجت گرفت اما باید عفاف را نیز رعایت کرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با بیان اینکه البته رسانه ها نیز باید در این ماه مبارک رمضانی شوند خاطرنشان کرد: سایت ها و وبلاگ ها نباید هرچه دلشان می خواهد بنویسند.
 
خاتمی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان باید همه دستگاهها رمضانی عمل کنند تا فضای رمضان به خوبی در جامعه دیده شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نماز جمعه تهران را گرامی داشت و با بیان اینکه نماز جمعه تریبون نظام است، افزود: این تریبون توانسته است خدمات زیادی را در عرصه های مختلف انجام دهد.
 
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: درعرصه دفاع مقدس طبق آمار بیش از ۹۰ درصد از کسانی که به جبهه اعزام شدند از نماز جمعه بسیج شدند همچنین نماز جمعه در جهت کمک های مردمی نقش تاثیرگذار خود را به خوبی ایفا کرده است.
 
خاتمی با بیان اینکه این تریبون هم اکنون در ۷۰۰ شهر کشور برپا است تشکیل نماز جمعه را برکت نظام اسلامی دانست و گفت: تشکیل نماز جمعه به برکت نظام اسلامی است فقط در مکتب اسلام می توان این جایگاه ارزنده را دید.
 
وی با بیان اینکه تکبیرهای مردم در نماز جمعه به منزله اعلام موضع نظام اسلامی است، افزود: نمی توان به این راحتی از شعارهای قیمتی شما نمازگزاران گذشت.
 
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد یادآور شد: در سال ۶۷ منافقین به تحریک صدام به کرمانشاه حمله کردند تا از آنجا انقلاب اسلامی را ساقط کنند، اما رزمندگان غیور و شجاع ما درس عبرتی را به آنها دادند تا برای همیشه ذلیل بمانند.
 
خاتمی افزود: دنیا همچنین به این نکته پی برد که منافقین چیزی جز نوکری استکبار دنبال نمی کند. همچنین بنده باید در اینجا از سردار صیاد شیرازی یاد کنم. حقیقا وی در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد البته منافقین انتقام خود را از این مرد بزرگ گرفتند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اینکه طاغوتی ها بر این باور بودند که بار دیگر می توانند به ایران برگردند افزود: آنها از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز مدام خمیازه می کشند وانشاءالله خمیازه آنها ابدی خواهد شد.
 
وی افزود: امروز شجره انقلاب اسلامی تنومند شده است به طوری که با طوفان و بادها تکان نمی خورد و به آن صدمه ای وارد نمی شود.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فشارهای اخیر اقتصادی که به مردم تحمیل شده است، افزود: راه پیروزی در این عرصه را قرآن به ما آموخته است. آن راه چیزی نیست جز استقامت امت و امامت.
 
خاتمی تاکید کرد: شما مردم شک نکنید که استقامت امام و امت می تواند تمامی توطئه ها را ناکام بگذارد.
 
وی با بیان اینکه شرایطی که در آن قرار گرفته ایم جنگ اراده هاست، تاکید کرد: استکبار می خواهد با اراده خود شرایط مد نظر خود را پیاده کند، اما ما نیز مصمم هستیم و با این اراده ای که در پیش گرفته ایم بدون شک تصمیم حق را بر مسند خواهیم نشاند.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه فرهنگ مقاومان و مردان خدا فرهنگ ما می توانیم است، اظهار داشت: این در حالی است که افرادی که خدا را باور ندارند به فرهنگ ما نمی توانیم معتقدند، همچنین مقاومان و مردان خدا باید صبور باشند ضمن آنکه در اصول بندگان خدا سازش و تسلیم جایگاهی ندارد.
 
خاتمی تاکید کرد: به فضل خدا و در همین شب های توسل کمر دشمن را خواهیم شکست.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به فاجعه کشتار مردم در میانمار اشاره کرد و با بیان اینکه کشتار وحشیانه مردم در میانمار ظالمانه است، افزود: رئیس جمهور میانمار اعلام کرده که شهروندان مسلمان شهروند محسوب نمی شوند اگر شهروند محسوب نمی شوند پس چه به حساب می آیند. دولت میانمار به جای این موضع گیری ها باید مانع این کشتارها و جنایت ها شود  و هر چه سریعتر جلوی این کشتارها را بگیرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنین از کنفرانس اسلامی می خواهیم که در این راستا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.
 
وی افزود: معتقدم در این جنایت هایی که در میانمار دیده می شود، چهره آمریکا به خوبی پیدا است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تحولات سوریه افزود: سوریه تاوان مظلومیت فلسطین و حمایت از ایران را می دهد.
 
خاتمی گفت: آمریکا، انگلیس وکشورهای اروپایی جنایت های زیادی را انجام داده می دهند و امروز آنها به تحولات اخیر در سوریه متمرکز شده اند در حالی که اتفاقات اخیر در این کشور عربی عمق کینه استکبار را نشان می دهند.
 
وی با اشاره به انفجار اخیر در این کشور عربی که منجر به کشته شدن وزیر دفاع سوریه شد افزود: نمی توان با این اقدامات تروریستی مردم سوریه را به عقب واداشت. مگر دفتر حزب جمهوری اسلامی را در ایران منفجر نکردند اما با این حال نظام اسلامی محکم ماند. از این رو تنها راه برای دولت و ملت سوریه مقاومت در برابر شیاطین است.
 
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مردم سوریه گفت: بدانید اگر به دشمنان باج ندهید پیروز خواهید شد.
 
خاتمی با اشاره به اعتراضات مردم در عربستان و بحرین نیز گفت: متاسفانه افرادی که خود را خادم الحرمین می دانند کارشان شده است آدم کشی، بحرین را به تبدیل به زندان بزرگ کرده اند و درعربستان با درخواست ومطالبات مردم مخالفت می کنند در حالی که مردم فقط خواهان دموکراسی در این کشور عربی هستند اما پاسخ به این خواست مردم گلوله است.
 
خطیب نماز جمعه تهران در پایان با بیان اینکه ظلم در هیچ کشوری باقی نمی ماند، افزود: آل سعود، آل خلیفه و آل های دیگر بدانند که به سرنوشت افرادی دچار خواهند شد که سقوط کردند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.