شما چه سوالی در مورد اصلاح قانون انتخابات دارید؟/ سوالات خود را از مهمانان خبرآنلاین بپرسید

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه برگزاری هر انتخاباتی اصلاح قانون انتخابات به موضوع روز رسانه ای و سیاسی تبدیل می شود. به همین دلیل قانون انتخابات تقریبا هر دو سال یک بار تغییراتی را تجربه کرده است. اعمال این تغییرات، نوعی رکورد محسوب می شود؛ زیرا در طول سی و سه سالی که از عمر انقلاب می گذرد، تا کنون این قانون ۲۵ بار دستخوش تغییرات شده است. با این وجود انتظار برای تدوین قانونی جامع هرگز محقق نشد و مقام معظم رهبری تدوین آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپردند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قانون انتخابات نیازمند تغییرات جدی است. اجماعی نیز در بین فعالان سیاسی شکل گرفته که نباید دولت مجری انتخابات باشد و باید نهاد دیگری به جز وزارت کشور انتخابات را برگزار کند. این پیشنهاد سال گذشته به صورت شفاهی از سوی مطهری مطرح شد و در نهایت باهنر نایب رئیس مجلس نیز آن را مورد تایید قرار داد.
ابراز تمایل مجلسیان برای اجرای انتخابات توسط نهادی فراقوه ای، از سوی دولت بی پاسخ گذاشته نشد. زیرا دولت بر این باور است که اجرای انتخابات برعهده وزارت کشور است و اگر قرار باشد که نهاد دیگری انتخابات را برگزار کند باید قانون اساسی تغییر نماید.
دغدغه های موجود در اصلاح قانون انتخابات، نقش احزاب، شرایط کاندیداتوری، تعیین محدوده سنی در انتخابات ریاست جمهوری و موانع قانونی پیش روی اصلاح قانون انتخابات و نحوه برگزاری انتخابات از جمله مواردی است که سبب شد نشست «ضرورت اصلاح قانون انتخابات» در خبرآنلاین برگزار شود.
این نشست با حضور محمد جواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، علی اکبر گرجی حقوقدان و استادیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، محمود عباس زاده مشکینی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب روز سه شنبه ۲۴ مرداد ماه ساعت ۸ صبح در کافه خبر برگزار می شود تا ابعاد این مهم مورد بررسی قرارگیرد .
شما کاربر گرامی هم می توانید سوالات خود را در قالب کامنت های این خبر مطرح کنید تا از میهمانان گرامی پرسیده شود .
/۲۹۲۱۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.