شمخانی: ضربه متقابل ایران به تهاجم دشمن قطعا موقت نخواهد بود/سپر دفاع موشکی یک تضمین ۱۰۰درصد نیست

دریابان علی شمخانی با اشاره به اظهارات و تهدیدات سران رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: ایران هیچگاه ضربات اول را نمی‌زند و هیچ وقت آغازگر تهاجمی نبوده و نیست اما درصورت تهاجم، قطعا متقابل ایران موقت نخواهد بود و آنها می‌توانند این موضوع را تست کنند و نتیجه‌اش را ببینند.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی تا الان، ۲۸ سال است که دشمن ما را تهدید نظامی می‌کند اما علت عدم اقدام عملی آنها، قدرت ایران است. تراز قدرت در جمهوری اسلامی ایران یکی از علت‌های اصلی عدم تهاجم دشمن به ایران محسوب می شود.

شمخانی همچنین با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکی در برخی کشورهای همسایه ایران گفت: آنها حساب کردند که جمهوری اسلامی ایران چه قدرت‌هایی را در اختیار دارد و به ۳ قدرت بازدارندگی رسیدند که یکی از آنها قدرت موشکی ایران است و برای مقابله با این قدرت موشکی، با میلیاردها دلار سپری را تحت عنوان سپر دفاع موشکی طراحی کردند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبرد دفاعی تاکید کرد: اما خود آنها هم اشاره می‌کنند که این سپر و گنبد یک موضوع تضمین کننده صددرصد نیست و جمهوری اسلامی هم راهکارهایی را مدنظر قرار داده که بتواند تأثیر این سپر را که بی‌تأثیر نیست به سمت کاهندگی هدایت کند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.