شمسایی: نمی‌خواهم سربار تیم ملی باشم/ دوران گلباران کردن حریفان گذشته است

در گفت و گو با برنا

کاپیتان تیم ملی فوتسال گفت: می خواهم به عنوان یک دوست قدیمی، بار از روی دوش صانعی بردارم، نه اینکه سربار او باشم.

وحید شمسایی یک قهرمانی دیگر همراه با تیم ملی کسب کرد و این بار جام قهرمانی رقابت های غرب آسیا را بالای سر برد.

او علاوه بر ایستاده روی سکوی نخست، همراه با اصغری مقدم به عنوان آقای گلی نیز رسید. شمسایی این افتخارات را در حالی کسب کرد که ۳۶ ساله است. شاید در نگاه اول بسیاری فکر کنند که ۳۶ سال سن برای یک فوتسالیست در سطح تیم ملی زیاد است، اما او راز حفظ آمادگی اش را در تفکر حرفه ای و خوب تمرین کردنش می داند.

گفت و گوی خبرنگار ورزشی برنا با آقای گل فوتسال جهان به شرح زیر است:

* مسابقات غرب آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما در شرایط بدنسازی گام به این رقابت ها گذاشتیم. شرایط بدنی مان اجازه نمی داد که با همه انرژی بازی کنیم؛ زیرا به هر حال چند وقتی بود که پا به توپ نبودیم و این مساله شرایط را دشوار می کرد.

* با چه دیدگاهی در مسابقات شرکت کردید؟

به دنبال آن بودیم که اهداف تاکتیکی کادر فنی را اجرا کنیم که فکر می کنم موفق هم بودیم. دنبال محک زدن خودمان نبودیم؛ چون می دانستیم که سطح ایران بالاتر از سایر تیم هاست. خوشبختانه شرایط مانند حضور در یک تورنمنت سطح بالا بود. برای مثال یه موقع غذا می خوردیم، به موقع به محل تمرین می رفتیم، به موقع میخوابیدیم تا آماده باشیم و …. خوشحالم که در این مسابقات سربلند بودیم.
باید به این نکته توجه کرد که هدف ما موفقیت در آسیا و سپس مسابقات جهانی است. تیم ملی قرار است چند روز دیگر در تورنمنت چین که با حضور میزبان، ژاپن و رومانی برگزار می شود، شرکت کند. فکر می کنم با حضور در این تورنمنت که تیم های خوبی نیز حضور دارند، تا بازی های قهرمانی آسیا به آمادگی مطلوب می رسیم.

* خیلی ها انتظار داشتند ایران همه تیم ها را اختلاف بسیار زیاد شکست بدهد، اما این اتفاق رخ نداد. چرا؟

آن دوران که تیم ملی بتواند به همه تیم ها گلهای زیاد بزند، گذشته است. در واقع فوتسال دنیا تفاوت از گذشته شده و تیم های دیگر خیلی پیشرفت کرده اند. برای مثال برزیل که عناوین بسیار زیادی دارد، چندی پیش در کشورش ۵-۳ مغلوب پاراگوئه شد. این نشان می دهد که دوران گلباران کردن حریفان گذشته است. در حال حاضر مهم این است که بتوانیم به قهرمانی در آسیا و سپس موفق در مسابقات جهانی برسیم.

* آمار دقیق گلهایتان را در اختیار دارید؟

بله، تا امروز ۳۸۰ بار با پیراهن تیم ملی گلزنی کرده ام.

* دلیل موفقیتان در ۳۶ سالگی را چه چیزی می دانید؟

الان در اوج آمادگی هستم. من حرفه ای فکر می کنم و خوب تمرین می کنم تا هر وقت که تیم ملی به من نیاز داشته باشد، بتوانم خدمت کنم. می خواهم به عنوان یک دوست و همبازی قدیمی باری از روی دوش علی صانعی بردارم، نه اینکه سربار شوم.

* فکر می کنید تیم ملی با کادر فنی جدید در آسیا موفق شود؟

 صانعی مربی جوانی ست که البته تجربیان خوبی دارد. او چند سال در کنار حسین شمس حضور داشته و این مساله کمک زیادی به او می کند. من هم به عنوان یک سرباز در خدمت تیم کشورم هستم تا باز هم افتخارات قبلی را تکرار کنیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.