شمس: حالا باید یقه سعیدلو را گرفت

۲۲ آبان ،

  حسین شمس در مورد شکست ۲ بر یک تیم ملی فوتسال ایران برابر کلمبیا و حذف از جام جهانی عنوان کرد: این نتیجه در تاریخ فوتسال ایران بی‌نظیر بود. شکست برابر کلمبیا از باخت برابر تایلند هم دردآورتر بود. آماده شده بودیم که به جمع ۸ تیم برویم اما با این شکست غیر قابل باور از دور مسابقات حذف شدیم.

به گزارش تفسیری فارس، وی ادامه داد: کلمبیا چیزی از فوتسال نمی‌دانست و محلی از اعراب نداشت اما مساوی برابر آنها برایمان آرزو شده بود. کلمبیا تنها در مرحله گروهی جزایر سلیمان را برد و با شکست برابر نماینده آمریکای جنوبی، فوتسال ما هم ردیف جزایر سلیمان شد.

شمس تاکید کرد: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. باورم نمی‌شود؛ از شب قبل در شوک هستم. غیر از مسائل فنی در بحث اخلاقی هم باختیم. پیش از این می‌گفتم بازیکنان از نیمکت حساب نمی‌برند و هر کاری دوست دارند انجام می‌دهند اما کسی حرفم را باور نمی‌کرد. بازیکنان ترسی از نیمکت ندارند و در آن حرکت ناجوانمردانه در حالی که تیم عقب افتاده بود به دروازه‌بان تیم لگد می‌زنند و کسی هم نیست جلوی آنها را بگیرد.

وی افزود: آن بازیکن پس از این آبروریزی به سمت این و آن می‌رفت و صدای خود را بالا می‌برد. شب قبل هم در مسائل اخلاقی و هم فنی باختیم. در بازی دوم هنگامی که پنالتی به سود ما گرفته شد بازیکنان نمی‌دانستند چه کسی باید پنالتی بزند. سر زدن پنالتی با هم دعوا می‌کردند. این مسائل است که می‌گویم هیچ حسابی از نیمکت ایران برده نمی‌شد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با اشاره به حضور خسوس اظهار داشت: بارها اعلام کردم او به درد فوتسال ما نمی‌خورد. ۸ سال از فوتسال دور بوده و او را به ما انداختند! خسوس در سه بازی که برگزار شد نتوانست فرم بازی ایران را تغییر دهد و حداقل چرخش کوچکی داشته باشیم.

شمس درباره سبب نتیجه نگرفتن ایران برابر تیم‌های ناشناخته یادآور شد: تاکتیک‌های محدودی داشتیم و بلد نبودیم چگونه از خط دفاعی حریف بگذریم. وقتی حریف دفاع می‌کرد دیگر هیچ کاری نمی‌توانستیم بکنیم. مگر اسپانیا برابر این تیم‌ها بازی نکرد؟ مربی آنها سکته نمی‌کند بلکه راه حل بلد است اما ما از این تاکتیک‌ها آگاهی نداشتیم.

این مربی تصریح کرد: پس از بازگشت از دبی و ناکامی در جام ملت‌های آسیا اعلام کردند باید تغییر و تحولاتی صورت بگیرد. در مجموعه‌ای که مدیر آن به تنهایی فکر می‌کند، تنها لیگ برگزار می‌کند، به تنهایی تعویض می‌کند و همه کارها را خودش انجام می‌دهد و مربی هیچ کاره است، نمی‌توان انتظار موفقیت داشت. در آن وقت هم این مسائل را مطرح کردم اما گوش شنوایی وجود نداشت خودشان می‌خواهند همه کار انجام دهند و وقتی که انتقاد صورت می‌گیرد می‌گویند این آقا قصد بازگشت دارد. در حالی که این گونه نیست و من دلم برای فوتسال می‌سوزد.

شمس در ادامه گفت: شب قبل در خانه ما عزا برپا شده بود. بچه‌هایم گریه می‌کردند و من هم گریه می‌کردم، ما که باید توان‌مان بیشتر باشد اشک‌هایمان جاری شده بود وای به حال اشخاص دیگر. امیدوارم آقایان از این شکست درس عبرت بگیرند و باز نیایند و برای مردم کری بخوانند. مرد باشند و بروند. آقایان باید بدانند مردم دیگر آنها را نمی‌خواهند و همان اتفاقی که در اصفهان برای آنها رخ داد در سایر شهرها صورت می‌گیرد.

شمس با اشاره به لغو دیدار دوستانه برابر اوکراین گفت: چرا آقایان دروغ می‌گویند؟ بازی با اوکراین را خودشان لغو کردند. دیدند نمی‌توانند در شهری این بازی را برگزار کنند و بازی را لغو کردند. در هر شهری که می‌رفتند مردم با آنها همان برخورد را داشتند.

وی در پایان با اشاره برکناری‌اش در وقت ریاست سعیدلو در سازمان تربیت بدنی گفت: هم اکنون وقت آن رسیده که یکی پیدا شود و یقه سعیدلو را بگیرد. چرا در آن وقت او چنین تصمیمی گرفت؟‌ سعیدلو در پاسخ به کنار گذاشته شدن من گفته بود که وقت مدیریت ۴ ساله است. او حالا بیاید جواب بدهد تیمی که در جام جهانی ۲۰۰۸ با رقبای سرسخت مبارزه کرد و پنجم شد هم اکنون با چه افتضاحی حذف می‌شود. باید مسئولان پاسخگو باشند نه اینکه هر کاری دوست دارند انجام دهند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.