شمشیر تیز موتورولای گوگل علیه همه محصولات اپل با سلاحی بنام imessage

موتورولا در نامه درخواستی خود اعلام کرده سرویس موسوم به imessage نصب شده روی ابزارهایی که آی او اس دارند (سیستم عامل اپل روی آی پد و …) و نیز کامپیوترهایی که از مک او اس استفاده می کنند؛ غیر قانونی بوده و اپل باید در دادگاه بدلیل نقض قوانین ثبت اختراعی که متعلق به موتورولا است؛ پاسخگو باشد.

به گفته کارشناسان ، اپل فناوری ابدااعی موتورولا بنام imessage  را روی ابزارهای خود بکار گرفته است. در مجموع ۷ ثبت اختراع را موتورولا خاظرنشان کرده که اپل از آن سوء استفاده کرده و ابزارها و گجت هایی مانند : آی پاد تاچ، آیفون ۳GS ، آیفون ۴، آیفون۴s و همه نسلها آی پد را شامل می شود. حتی در مورد آیفون ۵ نیز همین استدلال وجود دارد و جون هنوز رسما راهی بازار نشده باید دید موتورولا بعدا شکایت جداگانه ای را ثبت خواهد کرد یا نه!

همچنین یکی از ۷ اختراع موتورولا نیز (سیستم نوین ارتباط مستمر پیامی بین کلاینت ها)روی کامپیوترهایی مانند مک پرو، آی مک، مک مینی، مک بوک پرو و مک بوک ایر سوار شده است که اگر این موضوع نیز ثابت گردد، اپل با دشواری های فراوانی روبرو خواهد شد.

جزییات شکایت نامه را می توانید در این فایل پی دی اف بخوانید:

http://www.scribd.com/doc/106372489

از آنجایی که گوگل، موتورولا موبیلیتی را خریده است در واقع آنچه در حال رخ دادن بعنوان دعوای حقوقی است، جنگ آشکار گوگل با اپل بر سر بازار تبلت ها و اسمارتفون ها است که چهره جدیدی به خود گرفته است.

دو کمپانی در اقصی نقاط دنیا از هم شکایت کرده و داستان دعوای اپل و سامسونگ در حال تکرار شدن است با این تفاوت که این بار ممکن است همه چیز به ضرر اپل تمام شود.

منبع: آرس تکنیکا

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.