شمش طلا، پاداش هر بدمینتون باز مالزیایی که در المپیک مدال طلا بگیرد

به گزارش ایرنا و به نقل از آسوشیتدپرس از ‘کوالالامپور’، ‘آندرو کم’ مالک یک معدن طلا و یک باشگاه در پایتخت مالزی به علت علاقه فراوان به رشته بدمینتون، این پیشنهاد را فقط برای بازیکنان این رشته مطرح کرد.

مالزی از بازی های المپیک سال ۱۹۵۶ در ملبورن استرالیا که ورزشکارانش در المپیک به رقابت پرداخته اند، تا کنون نتوانسته اند به مدل طلا دست یابند و فقط موفق شده اند در رشته بدمینتون دو مدال نقره و دو برنز بدست آورند.

‘آندرو کم’ به تیم ۶ نفره مالزی در رشته بدمینتون، قول یک شمش طلا به وزن ۱۲٫۵ کیلوگرم و به ارزش ۶۳۰ هزار دلار داده است.

به گفته وی، اگر بازیکنان بدمینتون مالزی بیش از یک مدال طلا بدست آورند، این شمش در میان آنها به تساوی تقسیم خواهد شد.

‘لی چونگ وی’ بهترین امید مالزی در ورزش بدمینتون که در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن مدال نقره گرفت، گفت قبلا شمش های طلا را در دست گرفته و امیدوار است، دفعه بعد که این شمش را در دست می گیرد، به خود وی تعلق داشته باشد.

بر اساس طرح ورزش ملی و پیشنهاد یک شرکت مبلمان، به هر ورزشکار مالزیایی که در المپیک لندن مدال طلا دریافت کند، مبلغ ۲ میلیون رینگیت (معادل ۶۳۰ هزار دلار) پاداش داده خواهد شد.

این در حالیست که ‘سیه کوک چی’ دبیر شورای ملی المپیک مالزی گفت: تصور نمی کنم پیشنهاد انگیزه های مالی از سوی بخش خصوصی، فشار بیشتری بر تیم مالزی وارد کند. زیرا بیشتر آنها ورزشکاران با تجربه ای هستند و تصور نمی کنم برای پول رقابت کنند، بلکه برای افتخار کشورشان مبارزه خواهند کرد.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۱۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.