شناخت انقلاب مستلزم آشنایی با امام و رهبری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی شادمانی عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت شهید حاج ستار ابراهیمی و نقد و بررسی کتاب «دختر شینا» این کتاب را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: هنگامی که این کتاب به دستم رسید بعد از مطالعه آن تحت تأثیر قرار گرفتم و گریه کردم.

وی افزود: با خواندن این کتاب از نوع قلم و هنر بانویی که در مکتب اسلام، امام و انقلاب اسلامی به بار آمده است به خود افتخار کردم که سرباز کشوری هستم که چنین فرزندانی دارد.

وی عنوان کرد: این اقدامات نشان دهنده آن است که راه شهیدان پاینده و باقی خواهند ماند چرا که هنوز در کشور کسانی هستند که بخشی از رشادتها و ایثارگری های رزمندگان و خانواده هایشان را هنرمندانه به تصویر می کشند.

کتاب “دختر شینا” سه نوع فرهنگ ادغام شده است

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در کتاب “دختر شینا” سه نوع فرهنگ ادغام شده است، اظهار داشت: در این کتاب فرهنگ ناب و خالص روستایی به صورت پاک و زلال به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در کتاب “دختر شینا”، فرهنگ سخت کوشی، بردباری، وفاداری، گذشت و همسرداری که به عنوان یک بعد اجتماعی بسیار لازم و ضروری مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: در این کتاب به فرهنگ جبهه کمتر پرداخته شده است که باید اصلاح شود.

وی گفت: همچنین فرهنگ ناب جهاد، وفاداری به مردم، ایثار، جوانمردی، غیرت و سربازی امام و جبهه در کتاب به خوبی ترسیم شده است و نویسنده تمایلی به بزرگنمایی نداشته است.

روایت زندگی خانواده شهید بعد از شهادت حاج ابراهیمی خاموش مانده است

سردار شادمانی با اشاره به اینکه نویسنده به دو نکته که در کتاب فراموش شده است، توجه کند، گفت: وضعیت پدر قدم خیر محمدی، همسر شهید حاج ستار ابراهیمی در این کتاب مشخص نشده است و نکته دوم اینکه روایت زندگی خانواده شهید بعد از شهادت حاج ابراهیمی خاموش مانده است.

وی پیام این کتاب را اینگونه توصیف کرد که در کتاب “دختر شینا” حجب، حیا و نجابت همسری وفادار و فداکار به خوبی ترسیم شده است و زندگی زینب گونه ای را نشان می دهد.

رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش بزرگداشت شهید حاج ستار ابراهیمی افزود: شهیدان از کدهای انقلاب اسلامی هستند و بردباری، سخت کوشی، وفاداری و حضور بی وقفه آنها در عرصه های دفاع مقدس این کشور را از دست دشمنان نجات داد بنابراین یاد خاطره شهدا همراه باید گرامی داشته شود.

انقلاب اسلامی شناسنامه دارد و دارای مشخصات و کدهای مختلفی است

سردار شادمانی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی شناسنامه دارد و دارای مشخصات و کدهای مختلف دیگری نیز است، افزود: اسلام ناب محمدی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولی فقیه و رهبری و پیوند انقلاب و مردم از دیگر مشخصه های انقلاب اسلامی ایران است و هرکس که بخواهد این انقلاب را بشناسد باید رهبری و پیوند مردم و انقلاب را شناخته و درک کند.

وی انقلاب اسلامی را سرآغاز انقلاب حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: انقلاب تکیه اش به مردم و به خصوص جوانان است و نسل امروز نباید خود را از انقلاب دور کند.

سردار شادمانی عزت، حرمت و اسقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا دانست و گفت: شهیدان همواره حاضر و ناظر هستند و از ایثارگری های حاج ستار ابراهیمی و دیگر شهداست که این انقلاب باقی مانده است.

وی خطاب به مردم همدان بیان کرد: شما باید به شهیدان والا مقامی که تقدیم انقلاب کردید افتخار کنید و مردم همدان نباید بگذارند ذره ای از این افتخارات و کارنامه درخشان کاسته شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.