شناسایی بیش از ۲۳۰۰گونه گیاه دارویی/ ظرفیت‌های کشور در طب ایرانی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه iبه ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب کشور در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی

دکتر محمد حسن عصاره افزود: با توجه iبه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری در این موضوع داری اولویت است.

برخورداری یازده اقلیم از سیزده اقلیم گیاهان دارویی شناخته شده جهان در ایران

وی افزود:‌ iبه‌عنوان مثال از سیزده اقلیم گیاهان دارویی شناخته شده در جهان، کشورمان از یازده اقلیم برخوردار است که این قابلیت زیرساخت خوبی برای تنوع گیاهان دارویی در کشور ایجاد کرده است.

شناسایی بیش از ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور

دکتر عصاره ادامه داد: محققان و پژوهشگران تاکنون بیش از ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی را در کشور شناسایی کرده‌اند که از این گونه‌ها می‌توان ترکیبات مفیدی را استخراج کرد.

وی افزود: با توجه iبه قابلیت‌های نسبی کشورمان در این موضوع و عنایت iبه سابقه کشورمان در این حوزه، حتما باید این حوزه مورد توجه مضاعف قرار گیرد.

توجه iبه ارزش افزوده‌ای، کارآفرینی و اشتغال‌زایی صنعت گیاهان دارویی در سند

دکتر عصاره ادامه داد: ارزش افزوده‌ای که از گیاهان دارویی ایجاد می‌شود در کنار کارآفرینی و اشتغال‌زایی این مبحث توسعه فناوری و ایجاد ثروت از این طریق در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت:‌ در سال ۸۴ نزدیک iبه ۲۰۰ قلم داروی گیاهی در وزارت iبهداشت ثبت شده بود که امروز خوشبختانه iبه عدد بیش از ۸۰۰ قلم رسیده‌ایم و انشاء‌الله با تصویب نهایی سند گیاهان دارویی، چتر حمایتی بر سر همه فعالان این حوزه گسترده شود.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.