شناسایی دانشجویان بیمار و پرمخاطره با غربالگری وزارت علوم

۰۵اردیبهشت،

4-1002.jpg

مسوول دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به غربالگری کارنامه سلامت دانشجویان گفت: هدف اصلی از تهیه کارنامه سلامت دانشجویان این است که دانشجویانی که در بعد سلامت در مخاطره بیشتری می باشند را شناسایی کرده و از آنها دعوت کنیم تا به این مراکز آمده و بتوانیم مشکل آنان را حل کنیم.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر یعقوبی در اولین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی کشور با اشاره به ساختار تشکیلاتی دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، اظهارکرد: دفتر مشاوره وسلامت در چارت تازه این سازمان شامل چهار اداره بهداشت و روان، اداره مشاوره تحصیلی و شغلی، اداره مشاوره ومددکاری و اداره سلامت و تندرستی است.

وی همچنین به مهمترین برنامه‌های این دفتر در سال۹۲ اشاره کرد و گفت: توسعه و تقویت فعالیت‌های بهداشت فردی و جسمی دانشجویان، توسعه و تقویت مشاوره تحصیلی و شغلی، تقویت بعد نظارت وارزشیابی مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها( اعزام تیمهای نظارتی) و حمایت از گسترش مشاوره دانشجویی و کارنامه سلامت جسم و روان در موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی از مهمترین برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان در سال۹۲ است.

دانشجویان غیرانتفاعی کارنامه سلامت می‌گیرند

یعقوبی افزود: سیاست وزارت علوم این است که مشاوره موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی را توسعه دهد و بدین منظور سرانه فرهنگی برای این موسسات پیش بینی شده که در سال ۹۱ این موسسات موظف شدند مبلغی را از این سرانه فرهنگی برای اجرای کارنامه سلامت روان دانشجویان اختصاص دهند.

مسئول دفتر مشاوره وسلامت سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: امسال نیز قصد داریم از طریق دانشگاههای مادر استان، اجرای کارنامه سلامت جسم دانشجویان موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی را انجام دهیم و این مستلزم نظارت و ارزشیابی مراکز بهداشت ودرمان دانشگاهها در این موسسات می باشد.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود بر جایگاه غربالگری کارنامه سلامت دانشجویان تاکید کرد وگفت: هدف اصلی از تهیه کارنامه سلامت دانشجویان این است که دانشجویانی که دربعد سلامت در مخاطره بیشتری می باشند را شناسایی کرده و از آنها دعوت کنیم تا به این مراکز آمده وبتوانیم مشکل آنان را حل کنیم.

وی از روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاهها خواست تا نتایج کارنامه سلامت را در دانشگاهها تحلیل و با مسئولان و مدیران ارشد دانشگاهها در میان بگذارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.