شناسایی دهک‌های بالای درآمدی برای حذف یارانه نقدی آغاز شد

فروردین ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: کارگروه‌های ما در حال شناسایی دهک‌های بالای درآمدی به منظور حذف یارانه نقدی آنها می باشند.

به گزارش  خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: ‌از همکاری مجلس اعم از رئیس مجلس که وقت ویژه‌ای برای این کار گذاشتند و هم از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به جهت اینکه خارج از ساعات اداری برای تسریع در رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بودجه تشکر می‌کنم.  
 
وی افزود: خوشبختانه مصوبات کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات با توجه به دقت نظری که داشتند واقع‌بینانه بود و می‌تواند رافع مشکلات دولت باشد و نمایندگان کمک کردند یک قانون بودجه شفاف و کاملی را تا الان به تصویب برسانیم.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر مجلس با اعتماد به کمیسیون تخصصی این اقدام را تکمیل کند و تبصره‌های پیشنهادی را تصویب کند به نظر می‌رسد تا پایان سال بدون کسری می‌توانیم بودجه سال جاری را ببندیم.  
 
نوبخت در ادامه در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا شناسایی دهک‌های پردرآمد به منظور حذف یارانه‌ نقدی آنها آغاز شده است، گفت: در حال حاضر کارگروه‌های ما در حال بررسی این موضوع می باشند.  
 
وی افزود: اگر مصوبه مجلس قانون شود ما هم قطعا تلاش خواهیم کرد آنرا اجرا کنیم.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا فقط یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی حذف خواهد شد یا بیشتر، اظهار داشت: باید ببینیم قانون چه تصمیمی می‌گیرد.  
 
وی همچنین در خصوص بدهی ایثارگران افزود: در بند ۲۲-۷، ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهم‌الشرکه و سهام دولتی با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران پیش‌بینی شده است.  
 
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت حامل‌های انرژی‌ چگونه خواهد بود و آیا افزایش قیمتی خواهیم داشت یا خیر، صرفا به این جمله بسنده کرد که “شما به دنبال افزایش قیمت‌ها میباشید”.

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.