شناسایی نیازهای بازار کار لازمه تدوین سند توسعه اشتغال

فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی گفت: از موارد مشارکت این اداره کل در تدوین سند توسعه اشتغال و شناسایی نیازهای تخصصی و مهارتی بازار کار است.

محمدرضا سیابانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شورای عالی اشتغال به عنوان عالیترین مرجع سیاست گذاری در زمینه اشتغال تهیه اسناد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در سطوح ملی، دستگاهی و استانی را به عنوان یکی از مستندات برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد با تشکیل دبیرخانه اختصاصی اسناد ملی و استانی اشتغال و سرمایه گذاری با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از طریق استفاده از خدمات مشاوران بخش غیر دولتی تهیه و تدوین کند.

سیابانی با اشاره به تدوین این سند در استان آذربایجان شرقی به نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این اقدام خاطرنشان کرد: شناسایی نیازها تخصصی و مهارتی بازار کار و ارائه سیاست ها و جهت گیری های آموزشی مناسب جهت تأمین نیازهای بازار کار از جمله موارد مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.