شناسایی پهپادهای بیگانه در محدوده برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور از شناسایی چندین پهپاد بیگانه همزمان با برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت خبر داد و گفت: این پهپادها جهت جمع‌آوری اطلاعات توسط نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه فعالیت می‌کنند که در انجام ماموریت‌های آن‌ها اخلال ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی ممتاز نیوز، سرهنگ محمدرضا فرزان، فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور، عصر جمعه در منطقه عمومی رزمایش حریم ولایت نیروی هوایی در جمع خبرنگاران، پوشش هوایی، دفاع هوایی و تامین امنیت فضای کشور را وظیفه پدافند هوایی عنوان کرد و اظهار داشت: وظایف پدافند هوایی در رزمایش “فدائیان حریم ولایت ۴” کنترل، هدایت و تکمیل ماموریت‌های آفندی نیروهای هوایی است.

وی ادامه داد: پوشش و تامین امنیت هوایی، کمک به پروازهای تهاجمی و آفندی، تعیین مسیرها و موقعیت‌های اهداف از جمله دیگر وظایف پدافند در این رزمایش است.
 
فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور با بیان اینکه در مواقع ضروری و اضطراری پدافند نقش خاصی را ایفا خواهد کرد، افزود: وظیفه ذاتی پدافند این است که فضای کامل کشور بخشی از فضای خارج از کشور تحت پوشش خود داشته باشد که در خلال این رزمایش تمامی تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای کاملاً تحت نظر است و رصد می‌شود. همچنین تامین امنیت نیروهای رزمایش برای انجام فعالیت‌های آفندی برعهده پدافند هوایی است.
 
وی در خصوص فعالیت‌های نیروهای فرامنطقه‌ای در خلال رزمایش گفت: فعالیت‌هایی از سوی  بیگانگان در منطقه صورت گرفته که مراقبت‌های لازم انجام و پوشش کامل دفاعی جهت جلوگیری از تهدیدات لحاظ شده است.
 
سرهنگ فرزان در ادامه خاطرنشان کرد: این گونه فعالیت‌ها ذاتی توسط نیروهای کشورهای همجوار و نیروهای فرامنطقه‌ای صورت گرفته است.
 
وی در پاسخ به این که “آیا تا کنون پهپادهای جاسوسی فعالیت خاصی در منطقه داشته‌اند؟ “عنوان کرد: چندین پهپاد همزمان با برگزاری رزمایش شناسایی شد که اصولاً این پهپادها جهت شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات توسط نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه فعالیت می‌کنند که این نوع فعالیت‌ها دفع شده و در انجام ماموریت‌های آنها اخلال ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.