شناسنامه انگلیسی برای کالاهای ایرانی

کلیه کالاهای صادراتی ایران صاحب شناسنامه انگلیسی می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، احمد غلامزاده مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) با بیان مطلب بالا گفت: هدف از این کار (تولید شناسنامه انگلیسی) فراهم ساختن زیرساختی برای معرفی کالاهای صادراتی است.

وی افزود: ایجاد چنین زیرساختی یکی از لازمه های رشد و گسترش تجارت الکترونیک است.
وی با اشاره به اینکه در کاتالوگ الکترونیک کالاها امکان درج قیمت نیز به زودی فراهم می شود اظهار داشت: با این امکان تسهیلات مختلفی برای بخش حاکمیت و مردم ایجاد می شود.

وی  ادامه داد: بخش حاکمیت با استفاده از این کاتالوگ، ابزاری در دست دارد تا قیمت های مصوب را به آسانی و به موقع در دسترس مردم قرار دهد.

مدیرعامل ایران کد یکی دیگر از امکانات این کاتالوگ برای مصرف کننده کالا را فراهم ساختن زمینه ای برای ارسال نظرات مردم دانست و گفت: مردم با باز کردن کاتالوگ هر کالا امکان نظردهی در مورد قیمت محصول را دارند که این امر می تواند موجب ارتقاء مدیریت بازار با استفاده از نظرات و انتظارات مردم شود.

وی ایجاد این بستر را یکی از قابلیت های سیستم کدگذاری کالا و خدمات ایران دانست و گفت:‌ هم اکنون اطلاعات ۹۰۰ هزار قلم کالای ساخت ایران روی پورتال ایران کد وجود دارد که بسیاری از نهادها می توانند از آن بهره برداری کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.