شنبۀ پرحادثه برای اتوبوس ها و اورژانس/ انتقال ۴۵ مصدوم این حوادث به بیمارستان ها

فروردین ۱۴۰۳

روز شنبه ۱۳ مهرماه روز پرحادثه ای برای اتوبوس ها و اورژانس ۱۱۵ پیش بیمارستانی کشور بود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران بع نقل از وب­دا؛ مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان صبح این روز از اتفاق واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۱۰۵ اتوبان زنجان – تبریز، مطلع شد که بلافاصله ۶ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵  به محل اتفاق اعزام شدند، که اولین آمبولانس ۱۹دقیقه پس از اعلام اتفاق به اورژانس در  محل اتفاق حاضر شد.

بنا بر این گزارش حضور ۶ تیم امدادی اورژانس ۱۱۵ به استعداد ۱۲ تکنسین فوریتهای پزشکی در صحنه اتفاق و انجام اقدامات اولیه پزشکی همچون مایع درمانی، آتل گیری،‌ ‌پانسمان، ثابت سازی اندام ها و انتقال ۲۱ مصدوم این  حادثه به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و بیمارستان امام خمینی میانه صورت گرفت. همچنین ۲ تن دیگر از مصدومان توسط همکاران هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند. خوشبختانه با اقدام به موقع اور‍ژانس ۱۱۵  این اتفاق هیچ فوتی در برنداشت و حال عمومی تمامی مصدومین خوب گزارش شده است.

این گزارش حاکیست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران نیز صبح روز شنبه از اتفاق برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلی نفتکش در کیلومتر ۲ جاده ساری – نکاء مطلع شد که بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵  به محل اتفاق اعزام شدند. اولین آمبولانس ۴ دقیقه پس از اعلام اتفاق به اورژانس در  محل اتفاق حاضر شد.

بنا بر این گزارش حضور ۴ تیم امدادی اورژانس ۱۱۵ به استعداد ۸ تکنسین فوریتهای پزشکی در صحنه اتفاق و انجام اقدامات اولیه پزشکی و انتقال ۴ مصدوم، آمبولانس مراکز درمانی ۱۲ مصدوم این  حادثه به بیمارستان زارع، بوعلی و امام خمینی  ساری صورت گرفت. خوشبختانه با اقدام به موقع اور‍ژانس ۱۱۵  این اتفاق هیچ فوتی در برنداشت و حال عمومی تمامی مصدومین خوب گزارش شده است.

بر پایه این گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان عصر شنبه از اتفاق برخورد یک دستگاه اتوبوس با تپه های شن در بلوار شاهد مطلع شد که بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵  به محل اتفاق اعزام شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اورژانس کشور اولین آمبولانس ۸ دقیقه پس از اعلام اتفاق به اورژانس در  محل اتفاق حاضر شد. حضور ۳تیم امدادی اورژانس ۱۱۵ به استعداد ۶تکنسین فوریتهای پزشکی در صحنه اتفاق و انجام اقدامات اولیه پزشکی و انتقال ۶ مصدوم این  حادثه به بیمارستان شهید باهنر کرمان صورت گرفت. خوشبختانه با اقدام به موقع اور‍ژانس ۱۱۵ این اتفاق هیچ فوتی در برنداشت و حال عمومی تمامی مصدومین خوب گزارش شده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.