شهادت می‌دهم که احمدی‌نژاد ساده زیست است/ احمدی‌نژاد بیشتر زبان است تا گوش

۳۱فروردین۱۳،

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان شهید بهشتی نقاط ضعف و قوت دولت احمدی‌نژاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا باهنر کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست صمیمانه با دانشجویان شهید بهشتی که در تالار الزاهرا برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که دولت آینده باید نکات ضعف دولت فعلی را نداشته باشد و نکات قوت آن را تقویت کند بنابراین برای نوشتن چنین نسخه‌ای باید مروری را بر نقاط ضعف و قوت دولت‌های نهم و دهم داشته باشیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که در ابتدا نقاط مثبت دولت‌های نهم و دهم را می‌گویم افزود: بنده ۲۵ سال است که در مجلس به عنوان نماینده به مردم خدمت می‌کنم و فقط در مجلس ششم نبودم بنابراین از دولت اول مقام معظم رهبری در مجلس هستم و در دولت اول و دوم آیت‌الله هاشمی، دولت اول و دوم خاتمی  .و دولت اول و دوم احمدی‌نژاد در مجلس حضور داشته‌ام و در بحث‌ها و جریانات شرکت کرده‌ام.

*پرکاری دولت احمدی‌نژاد رکوردار بوده است 

باهنر اولین نقطه مثبت دولت را پرکاری آن دانست و ادامه داد: پرکاری دولت احمدی‌نژاد رکوردار بوده است البته دولت‌های قبل هم بسیار در کشور کار انجام داده‌اند اما دولت احمدی‌نژاد رکورد آن‌ها را شکسته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نقطه مثبت دوم دولت احمدی‌نژاد را خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: دولت‌های نهم و دهم در خدمت رسانی به مردم حریص بودند و ولع داشتند البته ممکن است که بعضی از این خدمت‌رسانی‌ها به ضائقه مردم خوش نیامده باشد اما آنان واقعا برای خدمت‌رسانی به مردم حرص می‌خوردند.

*شهادت می‌دهم احمدی‌نژاد ساده زیست است 

وی سومین نکته مثبت دولت احمدی‌نژاد را ساده زیستی آن دانست و اظهار داشت: ساده زیستی دولت از کانون اصلی آن چه رئیس‌جمهور است آغاز می‌شود و بنده نیز شهادت می‌دهم احمدی‌نژاد ساده زیست است و این گونه نیست که بار و بنه‌ای برای خود بسته باشد البته نمی‌توان انکار کرد که بعضی فسادها نیز در طول فعالیت این دولت در جامعه رخ داد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان افزود: شجاعت در بیان مطالب در محافل داخلی و خارجی را می‌توان از جمله نقاط مثبت دیگر دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد که بدون ترس مواضع خود را اعلام می‌کرد البته بعضی از این شجاعت‌ها به بی‌باکی تبدیل می‌شد و مسئله بی‌باکی را می‌توان نقد کرد.

باهنر گفت: شجاعت رئیس‌جمهور خوب بود اما بعضی جاها به خاکی می‌رفت و شجاعتش به بی‌باکی تبدیل می‌شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به برخی از پروژه‌های قابل تقدیر در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: پروژه‌هایی همچون هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهرو بنگاه‌های زود بازده را می‌توان از پروژه‌های خوب دولت دانست که عمدتا با نیت خیر آغاز شدند اما به دلیل این که جامع نگری در قضیه حاکم نبود بعضی از این پروژه‌ها به ضد اهداف خود تبدیل شدند.

*احمدی‌نژاد کاری به خرد جمعی ندارد 

باهنر دربارهٔ نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم گفت: احمدی‌نژاد کاری به خرد جمعی نداشت و بیشتر برای تصمیم‌گیری‌هایش به ذهن خود و قضاوت‌های خود اعتماد می‌کرد و حتی خرد جمعی آن چنان که باید در مجموعه دولت به کار گرفته می‌شود، از آن استفاده نشد و اگر کسی هم خیلی زیاد می‌خواست با رئیس‌جمهور بحث کند وی حوصله شنیدن حرف‌های آن فرد را نداشت.

*احمدی‌نژاد بیشتر زبان است تا گوش

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که احمدی‌نژاد بیشتر زبان است تا گوش ادامه داد: بنده معتقدم که یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور باید این باشد که وی بیشتر گوش کند و فکرش را به کار بگیرد.

وی دربارهٔ دیگر نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم گفت: احمدی‌نژاد ساختارهای جاافتاده کشور را به هم ریخت و واضح ترین مثال برای این مسئله انحلال سازمان برنامه و بودجه است که ۵۰ سال سابقه داشت و مغز متفکر برنامه‌های کشور بود.

وی ادامه داد: البته بنده نمی‌گویم که سازمان برنامه و بودجه ایراداتی نداشت اما نباید برای حل ایرادات صورت مسئله را پاک می‌کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: نکته سومی را که می‌توان به عنوان نقاط ضعف دولت‌های احمدی‌نژاد به آن اشاره کرد این است که ما به عنوان ناظری بی‌طرف هیچ سیاست راهبردی را از رفتارهای دولت کشف نکردیم البته ممکن است برخی مسائل و سیاست‌ها در ذهنشان بود اما ما سیاست راهبردی را احساس نکردیم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تاکید کرد: دولت‌ها باید نگاهشان به سمت دور دست‌ها باشد اما ما دورنگری را در راهبردهای احمدی نژاد ندیدیم.

باهنر افزود: بعضی وقت‌ها شجاعت احمدی‌نژاد از محدوده تدبیر و خرد بیرون می‌رفت و به بی‌باکی تبدیل می‌شد که هزینه‌هایی هم داشت به عنوان مثال در بحث قطع‌نامه‌ها گاهی واژه فلج کننده و گاهی ورق پاره را به کار می‌برد البته ما معتقدیم که قطع نامه‌ها نه فلج کننده می باشند و نه ورق پاره.

وی با بیان این که آثار مخرب تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور ۳۵ تا ۴۰ درصد است، ادامه داد: ۶۰ درصد ظرفیت کنونی اقتصادی به بی‌برنامه‌گی‌ها،‌خودمحوری‌ها و عدم استفاده از خرد جمعی بازمی‌‌گردد؛‌به عنوان مثال گمرک ، بانک و سیستم اقتصادی چنان بنگاه‌های اقتصادی را تحت فشار قرار داده که نمی‌توانند حرکت کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سیاست خارجی دولت نیز اظهار داشت: مسلما ما با برخی کشورها تضاد منافع داریم و رژیم صهیونیستی را نیز غیرمشروع می‌دانیم اما دموکرات‌های آمریکا فکر می‌کنند که بدون لابی صهیونیست‌ها نمی‌توانند رای بیاورند و در طرف دیگر قضیه نیز ما رژیم صهیونیستی را نامشروع می‌دانیم.

باهنر با بیان این که ما حتی با آمریکا هم می‌توانیم منافع مشترک داشته باشیم، گفت: دیپلماسی ما دیپلماسی اخم و تندی نیست و مطابق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور ما باید با همه کشورهای دنیا تعامل سازنده داشته باشیم و این مسئله جزو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است البته در این میان صهیونیست‌ها استثنا می باشند.

وی با بیان این که سیاست خارجی دولت به اندازه‌ای که ظرفیت دارد فعال نبود گفت: سیاست راهبردی آنان بیشتر اخم بود در حالی که ما می‌توانیم لبخند و اخم را با هم داشته باشیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.