شهرام شعرباف: صحبت‌های بعضی از هواداران «اوهام»، دلم را شکست

اردیبهشت ۱۴۰۳

وحید لشکری: سال قبل برای گروه«اوهام» و طرفدارانش رویایی آغاز شد اما پایان چندان خوبی نداشت. پس از ورود «شهرام شعرباف» و گروه اوهام به چرخه فعالیت های رسمی کنسرت های این گروه دربرج آزادی و سالن«اریکه ایرانیان» برگزار شد. پس از کنسرت اسفندماه اوهام یکی از اشخاص نزدیک به شهرام شعرباف اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد این خواننده کرد و به جهت لطمه مادی و معنوی که به اینخواننده وارد شد وی اعلام کرد که فعلا در ایران اجرای زنده نخواهم داشت. قرار بود ضبط آلبوم تازه اوهام از فروردین ماه آغاز شود اما از حدودا یک ماه پیش کار ضبط تازهترین آلبوم اوهام آغاز شده و تا الان حدود چهلدرصد مراحل پیش رفته است. تمامی کارهای این آلبوم قرار است توسط شهرام شعرباف و اعضای اوهام انجام شود و فقط برای بخش نوازندگی گیتار، شعرباف قصد دارد از چند نوازنده مطرح ایرانی که خارج از کشور فعالهستند نظیر «ماهان میرعرب» و «شاهرخ ایزدخواه» دعوت به عمل آورد.

شعرباف در مورد جزئیات این آلبوم به پایگاه اینترنتی«موسیقی ما» گفت:«پس از آغاز کار یک مقدار مشکلات مالی داشتیم ولی از طریق«روزبه قلی پور» نوازنده «درامز» گروه توانستیم منابع مالی را هماهنگ کنیم و خودمان آلبوم را تولید خواهیم کرد. یک سری صحبت ها با دوستان و چند شرکت انجام دادیم اما دیدیم که در شرایط فعلی بهتر است خودمان تولید کنیم و آماده داشته باشیم تا زمان انتشار یافتن. تا الان حدود سی یا چهل درصد کار پیش رفته است. برای این آلبوم قبلا روی شش یا هشت قطعه فکر میکردم ولی از زمانی که کار را آغاز کردیم آنقدر انرژی خوب بود که الان داریم بر روی ده قطعه کار می کنیم. این تبدیل به یک سنت شده است که هشتاد درصد کارها را ما در خانه و هوم استودیوی شخصی ضبط کنیم.» وی در مورد برگزاری کنسرت افزود:«به زودی که ماه رمضان را در پیش داریم و ما هم به شدت درگیر ضبط آلبوم هستیم. در این یک سال و نیم قبل علاوه بر اجراهای برج آزادی و سالن«اریکه ایرانیان» ما چند کنسرت کوچک تر هم برگزار کردیم و فکر می کنم برای کنسرت بعدی باید با قطعات تازه داشته باشیم.

به جهت تفاوت درروند کنسرت و ایجاد حس و انرژی بهتر در میان مخاطبان. دربارهٔ اجراهای بین المللی باید بگویم که تا کنون چند پیشنهاد خوب داشتیم ولی با توجه به اینکه من یک سال است دارم رسمی فعالیت می کنم نخواستم شتاب زده انتخاب کنم که بعدا مشکلی پیش بیاید ولی حتما پس از انتشار یافتن آلبوم در کنار هماهنگی با ارشاد حتما اجراهای برون مرزی هم برگزار می کنیم.» این خواننده در مورد یکی از سورپرایزهای آلبوم تازه اضافه کرد:«الان کم کم موزیک ها دارند شکل کامل به خود می گیرند که می توانم برای ساخت ویدئو ارائه کنم. یکی از دوستان کار انیمیشن انجام می دهد که احتمالا دو ویدئو او خواهد ساخت. اما مشکلی که وجود دارد این است که ما این ویدئوها را از طریق سی دی یا صفحه رسمی گروه ارائه می کنیم ولی کانال ها اینها را برمی دارند و سرخود پخش می کنند. به طور مثال سال قبل ما یک ویدئو برای شب یلدا درست کردیم که من با یک گیتار کاری را خوانده بودم ولی این را پخش کردند و نهایتا من باید پاسخگوی این مشکل باشم.» بنیانگذار گروه اوهام همچنین اعلام کرد که هنوز پرونده مربوط به کنسرت اسفندماه را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند:«اتفاقات کنسرت اسفند برای من بسیار تلخ بود و برای آن آقا چندبار احضاریه ارسال کردند و جلسه دادگاه برگزار شد. ایشان در آن جلسه حاضر نشدند و اصلا معلوم نیست کجاست! چیزی که من فهمیدم این است که از سر همان کنسرت بزرگترین کلاهبرداری اش را با من انجام داد ولی به اشخاص دیگر حاضر در آن برنامه چک های بی محل داده است. شما فکر کنید برای آن کنسرت یک سری هزینه هایی شده بود و چک های آنها هم هنوز پاس نشده است و اشخاص بسیاری دنبال این شخص سودجو می باشند. آن روزی که من کار شکایت را آغاز کردم وکیلم گفت که خودت را برای یک روندی که ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد آماده کن! یک تخلف دیگر او هم این است که بر خلاف قرارداد فیلم کنسرت را برداشته است و فیلم را هم تحویل نمی دهد. در حالی که طبق قرارداد آن فیلم متعلق به من است و او با این کار جرائم خود را سنگین تر کرد. قصد دارم به زودی از طریق پایگاه اینترنتی«موسیقی ما» حقایق بسیاری را در مورد آن وقایع و هویت واقعی این شخص کلاهبردار اعلام کنم.»

او در پاسخ به شایعات این روزها مبنی بر رسمی نبودن آلبوم تازه و زمان انتشار یافتن آن هم گفت:«در مورد رسمی انتشار یافتن هم باید بگویم آلبوم تازه اوهام با مجوز منتشر خواهد شد. الان مجوز شانزده شعر گرفته شده است که ما در حال استفاده از دوازده مورد آنها هستیم. فکر میکنم ضبط و میکس و مستر تا اواخر مرداد طول بکشد و اوایل شهریور به ارشاد ارائه بشود و اگر خدا بخواهد باید مهر یا آبان منتظر این آلبوم باشیم.» این خواننده در انتهای صحبت هایش خطاب به بعضی از هواداران «اوهام» گفت: نمی خواهم کلیشه ای صحبت کنم. اما در یک سال قبل در بین طرفداران اوهام صحبت هایی شد که برای من تکان دهنده و شوک آور بود. تا یک جای داستان همه می گفتند که ما آرزو داریم شما رسمی در ایران کار کنید و آلبوم بدهید. ما اولین کنسرت رسمی را که برگزار کردیم یک سری صحبت های زشتی مطرح شد. ناگهان گفتند که فلان کس حامی شماست و مجوز گرفته اید یا اینکه به فلان جریان وصل میباشید. کسی که دوازده سال صبر کرده تا چیزی که فکر می کند حقش است را بگیرد این حرفها را نباید بشنود و دل من از حرفهای بعضی از طرفداران اوهام شکست. ولی در کل همه این عزیزان را دوست دارم و تصمیم گرفته ام فعلا مشغول موسیقی باشم تا ببینم چه اتفاقاتی پیش خواهد آمد.»

منبع: موسیقی ما


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.