شهرداد روحانی: سوئیت‌سمفونی خلیج فارس را با روح و جانم نوشتم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

 چوب رهبری‌اش را برای اجرای سوئیت‌سمفونی خلیج فارس به حرکت درآورد و گفت: سوئیت‌سمفونی خلیج فارس را با روح و جانم نوشته‌ام.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ارکستر تازه تاسیس باربد، شب قبل اولین اجرای خود را با اثری از شهرداد روحانی و رهبری این هنرمند تجربه کرد.

سوئیت سمفونی خلیج فارس که اولین بار در اردیبهشت سال ۹۱ توسط ارکسترسمفونیک تهران اجرا شده بود، این بار با اضافه شدن چند موومان تازه به این سوئیت سمفونی در سالن همایش‌های برج میلاد نواخته شد.

بانک سامان به عنوان سرمایه‌گزار این کنسرت سعی کرد، نهایت بهره‌برداری تبلیغاتی را از این کنسرت داشته باشد و علاوه بر پخش تیزرهای تبلیغاتی، مدیرعامل این بانک قبل از اجرای برنامه به سخنرانی پرداخت که معمولا تبلیغات این چنینی در کنسرت‌های موسیقی جایگاهی ندارند و در حوصله مخاطب نمی‌گنجند.

علی مرادخانی، معاون امور هنری هم در این کنسرت حضور داشت و دقایقی دربارهٔ مقوله اقتصاد هنر صحبت کرد.

شهرداد روحانی هم پیش از اجرای قطعات در سخنانی گفت: سوئیت سمفونی خلیج فارس با حمایت بانک سامان در لندن ضبط شده است و من روی آن بسیار کار کرده‌ام چرا که نسبت به کسانی که جانشان را برای میهن‌شان فدا کرده‌اند، احساس دین می‌کنم.

او تاکید کرد: خلیج فارس، خلیج تاابد فارس است. من با روح و جانم روی این اثر کار کردم و درکی که خودم از این منطقه داشتم را با زبان موسیقی بیان کرده‌ام.

سپس علی مرادخانی و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی از این آلبوم رونمایی کردند.

***

ارکستر باربد بر روی صحنه حاضر شد و با ورود گروه کر بر صحنه اجرا قطعه «خلیج همیشگی فارس» نواخته شد.

سپس، «دره ستارگان» با یک موتیف موسیقایی متفاوت نواخته شد به گونه‌ای که چیدمان منحصر به فرد صدا را به راحتی می‌شد در این قطعه شنید.

بعد از آن نوبت به «حیات آبی» رسید و سپس روحانی آرشه‌ها را برای نواختن قسمت «جنگل حرا» همصدا کرد. موومانی که با نوای فاگوت و هارپ فضای متفاوتی را در سالن مسلط کرده بود.

«طلوع خورشید»، «آبشار»، «خاک سرخ»، «تنب»، «مهاجرت»، «کیش»، «شترسواری» و «جشن» بخش‌های دیگری از این اجرا بودند که همگی استقبال و تشویق مخاطبان را در پی داشتند.

با تشویق‌های پیاپی مخاطبان قطعه «جشن» بار دیگر برای مخاطبان اجرا شد.

در پایان اجرا از صحبت‌های حاضران با یکدیگر می‌شد،‌فهمید که ازاجرا لذت کافی را برده‌اند اما سخنرانی‌های اول کنسرت تاحدی آنها را خسته کرده است.

این سوئیت سمفونی ۲۵ شهریور نیز به رهبری شهرداد روحانی در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.