شهرداران مدارس پایتخت انتخاب شدند

فروردین ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۹ تهران از انتخاب شهرداران مدارس در ۱۰ واحد آموزش با مشارکت ۳ هزار دانش آموز در سطح محدوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین سلطانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منطقه، پیش بینی شده که امسال هم انتخابات شهرداران مدارس در ۱۰ واحد آموزشی منطقه برگزار شود.
وی تصریح کرد: انتخابات شهرداران مدارس با هدف ایجاد زمینه ای برای حضور فعال جوانان و نوجوانان در شهر و بهره مندی از توان و پیشنهاد های آنان در محیط مدرسه هر ساله برگزار می گردد و امسال به منظور ساماندهی بیشتر دانش آموزان و آغاز به کار اعضا از ابتدای سال تحصیلی پیش بینی شده که۲۳ مهر انتخابات برگزار شود.

سلطانی افزود: در همین راستا از نیمه دوم مهر با توافق آموزش و پرورش و هماهنگی با مدیران مدارس، ثبت نام و تبلیغات کاندیداها در ۱۰ واحد آموزشی آغاز می گردد.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات از هر مدرسه ۹ نفر فعالیت خود را آغاز می کنند که یک نفر عنوان شهردار مدرسه و دیگران معاونان شهردار خواهند بود.

شهردار منطقه ۹ حضور دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه را زمینه ساز حضور آنها در جامعه دانست و اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان برنامه های خود را پیشنهاد داده و پس از بررسی اجرایی می گردد.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش روحیه مسئولیت پذیری، مشارکت و برقراری پل ارتباطی بین جوانان و مدیریت شهری عنوان کرد و اذعان داشت: شهروندان مدارس می توانند با ارائه طرح ها و برنامه های خود، آمادگی لازم برای مشارکت در امور شهر و قبول مسئولیت را به تدریج پیدا کنند.

به گفته وی در راستای تبادل بیشتر اطلاعات، نشست های شهروندان نواحی با مدارس تحت پوشش خود هر ماه یک بار برگزار خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.