شهرداری برای کنترل و کاهش جمعیت موش‌های تهرانی به دستگاه موش‌کش الکترومغناطیسی متوسل شد

۰۸م آذر ،

4-475.jpg

منطقه ۲۲ به عنوان اولین منطقه از مناطق ۲۲ گانه با هدف استفاده از شیوه‌های نوین در مبارزه با جانوران موذی به ویژه موش و جلوگیری از ازدیاد آنها، دستگاه موش کش الکترومغناطیس را در نواحی ۴ گانه محدوده شمال غرب تهران به کار گرفته است.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ در توضیح این اقدام گفت: منطقه ۲۲ به عنوان منطقه پیشتاز در کسب گواهینامه‌های زیست محیطی مختلف، جلوگیری از آلودگی محیط زیست بویژه آلودگی‌های ناشی از بکارگیری سموم شیمیایی را همچنان در دستور کار دارد.

وی افزود: از آنجاکه کاربرد سموم شیمیایی برای مبارزه با موش از یک سو سبب آلودگی محیط زیست و از سوی دیگر سبب مقاوم شدن این جانور نسبت به سمهای مورد استفاده و افزایش آن می گردد، کاربرد دستگاه موش کش الکترومغناطیس می‌تواند در مبارزه با آلودگی زیست محیطی اینچنینی موثر باشد.

مرادی ادامه داد: از این دستگاه در فواصل ۱۰ تا ۱۵ متری به مدت ۳ دقیقه امواج فرا صوت بمنظور کاهش انرژی موش ساطع و در نهایت سبب مرگ موش‌ها می گردد. شهروندان مطمئن باشند دستگاه موش کش الکترومغناطیس مورد تأیید وزارت بهداشت و فاقد اثر نامطلوب و مضر بر سلامت انسان و دیگر موجودات غیر از موش است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.