شهردار اصفهان: عبور خط دو مترو از زیر میدان امام(ره) در حال بررسی است

‘مرتضی سقائیان نژاد’ روز پنجشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: عبور متروی اصفهان از زیر میدان امام(ره) قطعی نیست و کار کارشناسی بر روی این مسیر انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده در باره احداث خط دوم مترو از روی نقشه راه دنبال می شود، اظهار داشت: نقشه راه متروی اصفهان ابتدا توسط مشاوران و کارشناسان طراحی می شود و سپس از طریق مراجع قانونی به تصویب می رسد.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده در پروژه متروی اصفهان نظام مند و بر اساس قوانین و مقررات است، گفت: تمام ارگان های ذیربط در اجرای این پروژه مشارکت دارند.

شهردار اصفهان با یادآوری اینکه مردم اصفهان در اجرای خط یک متروی اصفهان شاهد جارو جنجال برخی افراد بودند، یادآور شد: نباید مردم این شهر را در این زمینه نگران کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و کارشناسان تمام ارگان ها مانند وزارت کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و مقامات استان اصفهان باید روی میز تصمیم گیری در باره این موضوع چاره اندیشی کنند.

سقائیان نژاد با بیان اینکه قسمتی از بودجه مترو اصفهان توسط دولت تامین می شود، افزود: تا طرح به تصویب نرسد بودجه ای به آن اختصاص پیدا نمی کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد:همه مدیران و مسوولان استان می کوشند تا میراث فرهنگی استان حفظ شود.

به گزارش ایرنا، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، اخیرا’ در باره احداث خط دو متروی اصفهان گفت: اگر مدیریت شهری اصفهان، راهبرد خود را در قبال عبور مترو از زیر میدان امام(ره)تغییر ندهد، این اثر جهانی دچار مشکل جدی می شود.

‘مسعود علویان صدر’ افزود: در صورتی که مدیریت شهری اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر بر این تصمیم اصرار داشته باشند، بدون شک میدان تاریخی امام(ره) از فهرست ثبت جهانی خارج خواهد شد.

ت/۷۱۳۷/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۸۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.