شهردار تالش: جامعه مهندسین بازوی شهرداری در امر ساخت و ساز شهری می باشند

۱۰م اسفند ،

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈسید معصوم موسویˈ روز پنجشنبه در نشست مشترک جامعه مهندسین شهرستان تالش با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری جامعه مهندسین با شهرداری در توسعه و عمران شهری افزود: ارتقای وضعیت ساخت و ساز در شهر یکی از اولویت ها و مسائل مهم شهری است که می بایست با تعامل شهرداری و مهندسان انجام شود.

وی که در جمع مهندسان ناظر و اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان تالش سخن می گفت، بیان کرد: سیاست های اصلی نظام و افق چشم انداز ۲۰ ساله کشور در سال ۱۴۰۴ با تأکید بر مکان یابی شهرها در جهت آمایش سرزمین و توسعه افقی و عمودی شهر بر اساس الگوی ایرانی اسلامی است.

وی تاکید کرد: مهندسان ناظر و طراح تنها به مقوله نقشه کشی و نظارت های سطحی بسنده نکنند بلکه سعی کنند دید کلان و افق بلند نسبت به توسعه و عمران شهری داشته باشند.

موسوی همچنین گفت: عملکرد جامعه مهندسین به عنوان یکی از بازوان شهرداری در امر ساخت و ساز و نمای شهری در سطح شهر و مدیریت شهر به ثبت می رسد.

وی وضعیت نظارت مهندسان بر فرایند ساخت و ساز را رضایت بخش ندانست و خواستار تعامل بیشتر نظام مهندسی با شهرداری و دقت و نظارت اصولی تر در فرایند ساخت و سازهای شهری شد.

رییس شورای اسلامی شهر تالش نیز در ادامه این نشست در سخنانی خواستار تعامل بیش از پیش جامعه مهندسین تالش با شهرداری برای ارائه یک الگوی برتر شهرسازی شد.

ˈکوروش خداوردی زادهˈ گفت: رسیدن به یک الگوی مناسب شهرسازی، نیازمند مشارکت عمومی و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه در استفاده از مصالح استاندارد ، مصرف بهینه انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان است.

وی بیان کرد: تعامل جامعه مهندسین شهرستان و شهرداری می تواند منجر به هماهنگی لازم برای ساماندهی سیمای شهری شده و یک طرح جامعی از ساخت و ساز شهری را به اجرا گذارد.

به گزارش ایرنا ، در این نشست تعدادی از مهندسان حاضر در جلسه به ایراد سخنان و بیان دیدگاه های خود پرداختند و بحث و تبادل نظر در خصوص انتخاب بنای برتر ، نمای برتر توسط نظام مهندسی و شهرداری ، تأکید بر نصب تابلو مشخصات ملک و مالک، تأکید بر صدور دفترچه فنی و ملکی ساختمان و رعایت مقررات ملی ساختمان تصمیمات لازم اتخاذ شد.ک/۳

۷۱۰۶ / ۵۳۵/۶۹۵

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.