شهردار تهران: پرچم ایران نشانه صداقت، سازندگی و آزادی است

abdolvahedmirzazadeh-1-14.jpg

بزرگترین و مرتفع‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران و یکی از سه پرچم بلند در جهان، در جوار باغ موزه دفاع مقدس با حضور رییس‌جمهور و شهردار تهران به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم شهدا را انسان‌های صالح و مصلحی توصیف کرد که توانستند مصداق واقعی منتظران در این مقطع زمانی باشند.

قالیباف با بیان این‌که مدیریت شهری توفیق اهتزاز درآوردن بزرگترین پرچم نظام اسلامی را بر سر مزار شهدای گمنام و باغ موزه دفاع مقدس دارد، گفت: پرچم ایران پرچمی است که منطق آن شهید است؛ پرچمی است که آمیخته به عشق عقلانیت و دیانت است و شهدا نیز بر این مبنا راه زندگی و مرگ خود را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران آیینه‌ عقلانیت دینی است.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز پرچم ایران که در هر کجا به اهتزاز در می‌آیند مهمترین عامل نشان دادن حق وحقیقیت،‌ صفا و صداقت، آگاهی و سازندگی و نماد استقلال و آزادی است.

شهردار تهران ابزار امیدواری کرد که امروز در هر کجا هستیم بتوانیم از نظام اسلامی پرچم‌داری کنیم و درباره مفهوم پرچم‌داری از نظام اسلامی توضیح داد: پرچم‌داری از نظام اسلامی به معنای بهره‌گیری از فرهنگ جهادی برای کارآمد کردن نظام اسلامی و به معنای مبارزه با تحجر است.

قالیباف ادامه داد: پرچم‌داری یعنی خون‌دل خوردن،‌ خون‌دادن و مقاومت کردن در برابر سختی‌هاست؛ پرچم‌داری و ایران‌مداری و نه ایران گرایی به معنای دل با ایمان،‌ مغز متفکر‌، علم توام با عمل و آمادگی حضور در هر میدانی که ضرورت دارد، است.

شهردار تهران جمهوری اسلامی ایران را پرچم عزت و نام‌آوری شکست‌ناپذیری اسلام دانست و گفت: امروز در این مراسم نماد این گفتمان و فرهنگ به اهتزاز در می‌آید و امیدواریم بتوانیم در سایه ولایت آرمان‌های بلند شهدا را به پیش ببریم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علاوه بر رییس جمهور و شهردار تهران، جمعی از مقامات کشوری و لشگری همچون سرلشگر فیروزآبادی، سرلشگر رحیم صفوی و سردار فضلی و جمعی از مدیران شهری همچون مهدی چمران، مرتضی طلایی، محمدهادی ایازی حضور داشتند.

بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران به وسعت یکهزار متر مربع در ارتفاع ۲۱۰ متری، در مزار شهدای گمنام در باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز در آمده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.