شهردار شدن قالیباف منع قانونی ندارد

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: شهردار شدن آقای قالیباف منع قانونی ندارد، مخصوصا الان که شهردار جای دولتی ندارد و منتخب شوراها است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، روزنامه بهار امروز در مطلبی با عنوان ” شهردار شدن قالیباف منع قانونی دارد” نوشت: قانون می‌گوید هیچ شهرداری نمی‌تواند به صورت متوالی برای یک دوره انتخاب شود؛ قانونی که سال ۶۱ به امضای رییس مجلس وقت رسیده است.

در قسمت دیگر گزارش روزنامه بهار آمده است: بر اساس بند ۱ ماده ۷۱ انتخاب شهردار برای مدت چهار سال تعیین می‌شود و انتخاب مجدد شهرداران هم به صورت متوالی تنها برای یک دوره بلامانع مصوب می‌شود، در سال ۸۲ و ۸۶ نیز دوباره این قانون اصلاح می‌شود ولی این بحث را ذکر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع به مشرق گفت: بنده چندین بار قانون شهرداری را مطالعه کرده‌ام و اخیرا متولی بازنگری آن هستم برای خود من هم چنین مطلبی تازه است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهردار شدن آقای قالیباف منع قانونی ندارد، مخصوصا الان که شهردار جای دولتی ندارد و منتخب شوراها است.

همچنین حبیب کاشانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در انعکاس خبرها دقت کنند، اظهار داشت: اینکه عنوان شده قالیباف نمی‌تواند مجدداً در دوره بعدی بر اساس قانون شهردار بشود، صحیح نیست. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در سال ۶۲ قانونی در این زمینه وجود داشت که در سال‌های اخیر اصلاح شده است و محدویتی برای اینکه فردی دوبار شهردار شود وجود ندارد.

بنابر بنده یکم ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات مصوب ۲۷/۸/۱۳۸۶ و ۱۳۸۲، هیچ منعی برای انتخاب متوالی فرد به عنوان شهردار وجود ندارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.