شهرسازی بزرگترین مشکل طرح مسکن مهر است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگ‌ترین مشکل مسکن مهر را نبود ارتباط با معاونت شهرسازی دانست و گفت: نداشتن ارتباط با معاونت معماری و شهرسازی مشکلات شهرسازی در شهرهای تازه را به وجود آورده است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا دربارهٔ‌ آخرین بررسی معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در شهرهای تازه اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها به عهده‌ وزارت نیرو است و وزارت مسکن اجرا‌کننده‌ طرح مسکن مهر بوده است.

به گفته‌ وی پیش‌تر برای ایجاد شهرهای تازه ابتدا زیرساخت‌های آب و برق تامین می‌شد و پس از آن برای ساخت واحد‌های مسکونی اقدام می‌شد.

حناچی تصریح کرد: طرح مسکن مهر بدون ایجاد تاسیسات زیربنایی، بارگذاری و برنامه‌ریزی شد که اکنون از جمله مهم‌ترین مشکلات مسکن مهر است.

معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال بررسی مسائل شهرسازی شهرهای تازه هستیم و رسیدگی به مسائل شهرهای تازه زیر نظر شرکت ‌ عمران شهرهای تازه است.

طرح مسکن مهر که به منظور خانه‌دار شدن دهک‌های ضعیف جامعه طی هفت سال اخیر در حاشیه شهرهای کشور اجرا شد و در قالب مالکیت ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شده است اکنون پس از صرف حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با کمبود منابع مالی و مشکلات دیگری همچون شهرسازی و امکانات رفاهی و اجتماعی مواجه شده و با توجه به مشکلات مالی که به اقتصاد کشور تحمیل کرده بر اساس تصمیم دولتمردان دولت یازدهم دیگر ادامه نخواهد یافت و تنها واحدهای نیمه‌ساز تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. مسئولان مسکنی کشور طرح‌های دیگری همچون طرح مسکن اجتماعی را که البته هنوز جزئیات و شرایط آن اعلام نشده برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه در نظر گرفته‌اند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.